PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 8, cz. 2 Logistyka w naukach o zarządzaniu. Część II | 157--168
Tytuł artykułu

Wybrane czynniki wpływające na liczbę świadczonych usług w portach jachtowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Factors Affecting the Number of Services Provided in Yacht Ports
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja i analiza wybranych czynników, wpływających na liczbę usług świadczonych na terenie portów jachtowych. Na potrzeby artykułu postawiono hipotezę, że istnieje zależność pomiędzy liczbą miejsc rezydenckich a liczbą świadczonych przez dany port usług. Poddano ją weryfikacji, wykorzystując metody matematyczno-statystyczne, a także obserwację uczestniczącą. Zastosowano wybrane statystyki opisowe tj. miary tendencji centralnej i zróżnicowania. Zakres terytorialny prowadzonych badań obejmuje porty należące do Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego. Nie analizowano rodzajów usług, a jedynie brano pod uwagę ich liczbę. (fragment tekstu)
EN
The aim of the article is to identify and analyze selected factors affecting the number of services provided in yacht ports. For the purposes of this study, the research hypothesis is made that the number of services provided is related to the number of residences available at each port. Residents of yachts in yacht ports may generate demand for a variety of services not available for short-term and one-off stay in the port. According to the idea of logistics, planning, organizing and controlling all kinds of activities undertaken by the company should aim at satisfying customer requirements. This can be achieved by extending the range of port services. The hypothesis was verified using mathematical and statistical methods as well as participant observation. The territorial scope of the research includes the ports belonging to the West Pomeranian Sailing Route. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Morska w Szczecinie
autor
  • Akademia Morska w Szczecinie
Bibliografia
  • Christopher M. (1994), Logistics and Customer Service, "Asia-Australia Marketing Journal", Vol. 2, No.1, Elsevier.
  • Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  • Favro S., Kovacic M., Grzetic Z. (2008), Nautical Tourism the basis of the systematic development, "Pomorstvo", god. 22, nr 1.
  • Klimek H. (2009), Wartość dodana w procesie produkcji usług portowych, "Studia Gdańskie", t. VI, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, Gdańsk.
  • Kuźma L. (red.) (2003), Ekonomika portów morskich i polityka portowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Locja Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego (2015), Centrum Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Przedsiębiorstwo Społeczne Sp. z o.o., Szczecin.
  • Łapko A. (2015), Turystyka żeglarska, BEL Studio, Warszawa.
  • Marciszewska B. (2014), Rola innowacyjności w procesie obsługi turysty, [w:] G. Gołembski, A. Niezgoda (red.), Turystyka wobec zmian współczesnego świata. Zmiany, bariery, innowacje, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Panasiuk A., Dobska M., Urban W. (2016), Metodyka pomiaru jakości usług, Texrer, Warszawa.
  • Pisz I., Sęk T., Zielecki W. (2013), Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
  • Tsiotsou R.H., Goldsmith R.E. (2012), Strategic Marketing in Tourism Services, Emerald Group Publishing Limited, Bingley UK.
  • Wiktorowska-Jasik A., Tołkacz L. (2013), Usługi logistyczne w jachtingu, Zeszyty naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, "Problemy Transportu i Logistyki", nr 21, Szczecin.
  • zagle.se.pl, dostęp:12.03.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513202

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.