PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 5 | 255--264
Tytuł artykułu

Strategiczna karta wyników a system motywacyjny przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Balance Scorecard and Motivational System of a Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategiczna karta wyników (SKW) znajduje zastosowanie w wyznaczaniu kierunków rozwoju przedsiębiorstwa i sposobów dostosowania się do zmieniających się warunków rynkowych. Jest to uniwersalne narzędzie, które łączy i koordynuje różne aspekty biznesowe i współpracuje z innymi metodami zarządzania (np. zarządzanie projektami, jakością, przez cele). Ważnymi czynnikami sukcesu przedsiębiorstwa w erze informacji i w warunkach intensywnej konkurencji w perspektywie długoterminowego funkcjonowania stają się aktywa niematerialne, w tym kapitał ludzki. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania strategicznej karty wyników w motywowaniu pracowników. Rozważania dotyczą odpowiedzi na pytanie, czy może ona stanowić podstawę dla systemu motywacyjnego. W strategicznej karcie wyników wyraźnie podkreślona jest rola kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie, we wdrażaniu strategii, w pozyskiwaniu klientów i we wprowadzaniu innowacji. (fragment tekstu)
EN
The article presents the use of Balance Scorecard method in employees motivation. To measure the execution of strategic aims, measures specified within the confines of financial, customer, internal processes and development area are used. Because of the specification of clearly defined aims within a specific timeframe for organizational units, the Balanced Scorecard system can constitute proper base for building a motivational system. An important step in getting employee involvement is also proper communication of goals and measurements. Employees' role in the company development is emphasized especially within the development perspective of the Balanced Scorecard. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Bielsko-Biała
Bibliografia
  • 1. Brzozowski A., Jak przełożyć Balanced Scorecard na niższe poziomy zarządzania, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2006, nr 2.
  • 2. Brzozowski A., Monitorowanie realizacji strategii: cele i korzyści normalizacji mierników, http://www.benten.com.pl.
  • 3. Chalastra M., Wykorzystanie zasad controllingu w tworzeniu pozafinansowych systemów motywacyjnych, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2001, nr 4.
  • 4. Gach D., Metoda zrównoważonej karty wyników, [w:] red. Z. Martyniak, Nowe metody organizacji i zarządzania, AE, Kraków 1998, s. 117-118.
  • 5. Jabłoński A., Jabłoński M., Co to znaczy wydziałowa strategiczna karta wyników, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2005, nr 7.
  • 6. Kaplan R., Norton D., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2002, s. 12, 125, 132, 145-150, 246-247.
  • 7. Kocięcki L.M., Księga Praktyki BSC, Centrum Rozwiązań Menedżerskich S.A., Warszawa 2004, s. 12-13.
  • 8. Pietrzak M., Opracowanie koncepcji biznesowej Balanced Scorecard - mapa strategii, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2006, nr 2.
  • 9. Zarządzanie. Teoria i praktyka, praca zbiorowa pod red. A. Koźmiński, W. Piotrowski, PWN, Warszawa 1995, s. 275.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513352

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.