PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 7 | nr 1051 Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia | 96--105
Tytuł artykułu

Strategic Management of Information Systems

Autorzy
Warianty tytułu
Strategiczne zarządzanie systemem informacyjnym
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Cutting-edge IS/IT (information system/information technology) strategies rarely happen by accident. IS managers have the responsibility for developing IS strategy and managing the day-to-day IS operations of the organization. There are a number of ways to go about developing IS strategic plans. The aim of this article is to explore some examples of IS strategic thinking to provide insights into the ways that IS can be maximised for organizational advantage. (fragment of text)
Technologia informatyczna (IT) i systemy informacyjne (IS) mogą być efektywnie wykorzystane w tworzeniu i implementacji skutecznej strategii organizacji. Najnowsze podejście zakłada wręcz, że IT/IS stają się zasadniczym czynnikiem wszelkich zmian strategicznych. Zjawisko to jest odzwierciedlane przez coraz częściej spotykaną konwergencję technologii, wizji i misji wielu firm. Podejściem uzupełniającym jest równoległe tworzenie dynamicznego środowiska wewnętrznego firmy, zmierzającego do kreowania organizacji opartej na wiedzy. Również to podejście byłoby niemożliwe do realizacji bez nowoczesnej technologii informatycznej. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bartol K., Martin D., Tein M., Matthews G. (1998), Management A Pacific Rim Focus, McGraw Hill, Sydney.
  • Benson S., Standing C. (2002), Information Systems: A Business Approach, Wiley & Sons, Australia.
  • Cranfield (2000), Releasing the Value of Knowledge - A Cranfield School of Management and Microsoft Survey of UK Industry, www.microsoft.com/uk/knowledge report.
  • Porter M.E. (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York.
  • Senge P. (1990), The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization, Doubleday/Currency, New York.
  • Sims D. (2000), What is CRM? CRMGuru.com.
  • Standing C., Vasudavan V. (2000), The Travel Industry and Internet Commerce: Lessons from Australia, "Journal of Tourism and Recreation Research", 25 (3).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513414

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.