PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 7 | nr 1051 Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia | 128--139
Tytuł artykułu

Aspekty organizacyjne outsourcingu usług informatycznych

Warianty tytułu
The Organizational Aspects of Information Systems Outsourcing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Outsourcing usług informatycznych może w dużym stopniu zmienić pozycję konkurencyjną organizacji. Jest to możliwe dzięki zmianom o charakterze ekonomicznym, a przede wszystkim organizacyjnym i społecznym. Szczególnie ten ostatni aspekt wymaga szczególnego podejścia uwzględniającego prawa i oczekiwania pracowników. Nieumiejętne zarządzanie zmianą jaką jest outsourcing, może być poważnym czynnikiem ograniczającym jego efektywność, a nawet uniemożliwiającym jego wykorzystanie. (fragment tekstu)
EN
In the paper the attention was turned to personnel, hardware, software and data transfers in the information systems outsourcing implementation. It emphasizes especially personnel issues that may be most difficult to manage in the transition to outsourcing. This paper includes also the presentation of such organizational techniques as Gantt charts, PERT and CPM methods, which can be used for outsourcing planning and control. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Badania operacyjne w przykładach i zadaniach (2002), red. K. Kukuła, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Buhler P. (2002), Zarządzanie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Jones W.O., Klepper R. (1998), Outsourcing Information Technology, Systems, and Services, Prentice Hall, Inc., New York.
  • Kopczyński T. (2003), Outsourcing a potencjał pracowniczy przedsiębiorstwa, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, red. K. Zimniewicz, "Zeszyty Naukowe AE Poznań", nr 36, AE, Poznań.
  • Krawczyk S. (2001, Metody ilościowe w planowaniu (działalności przedsiębiorstwa), Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Louart P. (1995), Kierowanie personelem w przedsiębiorstwie, Poltext, Warszawa.
  • Podstawy organizacji i zarządzania (2001), red. M. Romanowska, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Trocki M., Grucza B., Ogonek K. (2003), Zarządzanie projektami, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513420

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.