PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 5 | 28--34
Tytuł artykułu

Długość cyklu życia produktu na przykładzie samochodów osobowych

Warianty tytułu
Duration of a Product Lifecycle - a Case of Passenger Cars
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu była identyfikacja tendencji w długości cyklu życia produktu na przykładzie samochodów osobowych. Analizie poddano długości cykli życia kolejnych generacji modeli sześciu najpopularniejszych marek w Polsce, należących do trzech segmentów rynku: B, C i D. Dane przeanalizowano w podziale na producentów, segmenty i modele. Zidentyfikowano także tendencje w długości cyklu życia dla kolejnych generacji modelu. Implikacją artykułu jest identyfikacja tendencji w długości cyklu życia samochodów osobowych. Wkładem własnym autora jest metodyczne rozwiązanie analizowanego problemu oraz analiza uzyskanych wyników i wyciągnięcie wniosków. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper was identification of trend in product lifecycle duration for passenger cars. Duration of a lifecycle of next generations of models from 6 most popular car makes in Poland, belonging to 3 market segments: B, C and D. Data was broken down into manufacturers, market segments and models. Also tendencies in duration of a lifecycle for another model generations were identified. The implication of the paper is indication of tendencies in products' lifecycle duration for passenger cars. Author's contribution is a methodical solution of the analyzed problem, as well as analysis of the obtained results and generalization. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
28--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
Bibliografia
  • Altkorn, J. (red.) (1995). Podstawy marketingu. Kraków: Instytut Marketingu.
  • Brzustewicz, P. (2013). Zarządzanie łańcuchem dostaw a cykl życia produktu - perspektywa rozwoju zrównoważonego. Marketing i Rynek, (12), 8-13.
  • Chodak, G. i Kudryńska, K. (2012). Czy handel elektroniczny wydłuża czas życia produktu? Gospodarka Materiałowa i Logistyka, (3), 20-28.
  • Czubała, A., Jonas, A., Smoleń, T. i Wiktor, J.W. (2012). Marketing usług. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • DQS-UL. (2015). Przemysł motoryzacyjny. Pozyskano z: http://pl.dqs-ul.pl (19.11.17).
  • Garbarski, L. (red.) (2011). Marketing. Koncepcja skutecznych działań. Warszawa: PWE.
  • Garbarski, L., Rutkowski, I. i Wrzosek W. (2001). Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa: PWE.
  • Golder, P. i Tellis, G. (2004). Growing, Growing, Gone: Cascades, Diffusion, and Turning Points in the Product Life Cycle. Marketing Science, 23, 207-218.
  • Interia (2006). Od Ado K czyli autosegmenty. Pozyskano z: http://motoryzacja.interia.pl (10.12.17).
  • Klimek, M. (2014). Lifting co 3 lata, czyli jak producenci postarzają samochody. Pozyskano z: http://www.autokrata.pl (07.12.17).
  • Lotko, M., Lotko, A. i Korneta, P. (2018). Jakość usług obsługi technicznej i naprawy samochodów osobowych. Radom: Instytut Naukowo-Wydawniczy "Spatium".
  • Lotko, A. i Wójtowicz, Ł. (2017). Liczność asortymentu samochodów osobowych jako przykład wielosegmentowości i niszowości rynku. Marketing i Rynek, (2), 24-34.
  • Łasak, P. (2013). Procesy umiędzynarodowienia przemysłu samochodowego: rola rynków wschodzących. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Szwajca, D. (2013). Działania marketingowe jako determinanty kosztów cyklu życia produktu. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacja i Zarządzanie, 66, 79-89.
  • Telli, G. i Crawford, С. (1981). An Evolutionary Approach to Product Growth Theory. Journal of Marketing, 45, 125-132.
  • Urbaniak, P. (2011). Cykliczne życie samochodu. Pozyskano z: http://www.bankier.pl (08.11.17).
  • Wybór Kierowców (2017). Rejestracje nowych aut w Polsce w 2016 roku - raport. Pozyskano z: http://www.wyborkierowcow.pl (11.12.17).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513784

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.