PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 21 | nr 1 | 27--36
Tytuł artykułu

Promotion and Educational Role of the House of Words - Lublin Regional Tourism Product

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article aims to show how the House of Words in Lublin communicates with the environment, to determine the visibility of different promotion forms and to determine the impact of institutions in Lublin as an object of industrial heritage on preserving the memory of the traditional printing methods and educational development of youth. Currently, tourist is an entity conscious of his/her rights and recognizing his/her identity, therefore trying to create his/her own image through the acquisition of certain, often niche, products. Thus, traditional forms of advertising are increasingly ignored by receivers. Enterprises try to use modern ways of communicating with the market, to make personalization of message and to include niche and scattered groups of consumers. Promoting the House of Words also takes into account the niche of its product and tries to reach customers not only using traditional promotion, but also applies social media, word-of-mouth marketing, and widely developed marketing events.(original abstract)
Rocznik
Tom
21
Numer
Strony
27--36
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Braun, P. (2007). Creating value to tourism products through tourism networks and clusters: uncovering destination value chains. In: A. Ghose (ed.), In Business Networking - Trends and Cases (pp. 75-96). Hyderabad, India: Icfai University Press.
  • Caffyn, A. (1999). Developing the heritage tourism product in multi-ethnic cities. Tourism Management, 20 (2), 213-221.
  • Dziok-Strelnik, I. (1997). Oficyny lubelskie XVII i XVIII wieku. Bibliografia starych druków lubelskich 1630-1800. Warszawa.
  • Gdula, P. (1957). Drukarstwo Lubelskie. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin - Polonia. Sectio F, VIII (55).
  • Jiaji Fu (2002). Technological Innovation. Enterprise Management Press.
  • Juda, M. (2000). Komisja Edukacji Narodowej drukarnia w Lublinie 1774-1781. In: J. Pirożyński (ed.), Drukarze Dawnej Polski od XV-XVIII. T. 1, cz. 2. Kraków.
  • Kiełboń, J. (1998). Zamek Lubelski, wspomnienia więźniów 1939-1944 (relacja A. Muszkalik-Soji). Lublin: Wydawnictwo Muzealne.
  • Krzyżanowska, K. (2013). Innowacyjność w turystyce wiejskiej, teoria i praktyka. In: K. Nuszkiewicz, M. Roman (ed.), Innowacje w rozwoju turystyki (pp. 9-18). Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
  • Mańkowski, T. (2009). Turystyka jako determinanta rozwoju regionalnego. In: B. Meyer, D. Milewski (eds.), Strategie rozwoju turystyki w regionie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Novelli, M., Schmitz, B. & Spencer, T. (2006). Networks, clusters and innovation in tourism. Tourism Management, 27, 1141-1152.
  • Pingfan, P. (2006). The Tourism Product Innovation Design Based on Experience. Commercial Economics Review, 3, 213-221.
  • Rosiak, R. (1960). Czterysta lat drukarstwa lubelskiego. Lublin: Kalendarz Lubelski.
  • Sawicki, B. (2007). Perspektywy rozwoju elementów edukacji i wychowania młodzieży licealnej w agroturystyce i sylwanoturystyce. In: J. Sikora (ed.), Turystyka wiejska a edukacja - różne poziomy, różne wymiary (pp. 345-346). Poznań: Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu
  • Sienkiewicz, D. (2004). Drukarstwo w Lublinie. Lubelska Przedsiębiorczość, 4, 79-80.
  • Szalpuk, G. (2005). Uwarunkowania i szanse rozwoju turystyki industrialnej na terenie województwa lubuskiego. In: Dziedzictwo przemysłowe jako atrakcyjny produkt dla turystyki i rekreacji. Doświadczenia krajowe i zagraniczne. Katowice: Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego
  • Śliz, J. (2007). Dziedzictwo kulturowe jako atrakcyjny produkt dla turystyki miejskiej. Przykład Polski. In: T. Burzyński (ed.), Dziedzictwo kultury przemysłowej jako szansa rozwoju turystyki europejskiej (pp. 11-13). Katowice: GWSH im. Wojciecha Korfantego.
  • Warmińska, M., Dąbrowska, A. & Mozolewski, W. (2012). Produkty regionalne narzędziem promocji turystyki na obszarach wiejskich województwa pomorskiego. Barometr Regionalny, 4 (30), 111.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513952

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.