PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 21 | nr 1 | 37--44
Tytuł artykułu

The Concept of Comprehensive Offer of Tourism Area

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The issue of a tourism product causes a lot of controversy over its semantics and structure in both international and domestic literature on the subject. The problem mainly arises from using this term by representatives of many sciences and the industry. Moreover, the issue of a tourism product is constantly being developed in terms of both theoretical and pragmatic aspects. The objective of the study is to propose a concept of a comprehensive tourism offer of an area which is made up by particular components. The article is mainly theoretical; however, the discussed issues are of the utilitarian nature. They used the method of critical analysis of literature, logic operations and heuristics. Taken considerations are original. The result of the study is to design a concept of comprehensive offer tourist area.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
21
Numer
Strony
37--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • University of Economics Varna, BULGARIA
Bibliografia
  • Dębski, M. (2006). Marka obszarów turystycznych jako element rozwoju turystyki w regionie. Studia i Prace Kolegium Zarządzania, 181.
  • Hołderna-Mielcarek, B. (1998). Regionalizacja produktu turystycznego. Rynek Turystyczny, 12.
  • Konieczna-Domańska, A. (1994). Usługi pośrednictwa i organizacji w rozwoju rynku turystycznego. Warszawa: SGH.
  • Kożuch, B. & Kożuch, A. (2008). Istota usług publicznych. Współczesne Zarządzanie, 1.
  • Mazurkiewicz, L. (2005). Produkt turystyczny w ujęciu marketingu terytorialnego. In: K. Pieńkoś (ed.), Konkurencyjność produktu turystycznego. Warszawa: Wyższa Szkoła Ekonomiczna.
  • Medlik, S. & Middleton, V.T.C. (1973). Product formulation in tourism. Tourism and Marketing, 13.
  • Middleton, V.T.C. (1996). Marketing w turystyce. Warszawa: Polska Agencja Promocji Turystyki.
  • Milewski, D. (2012). Postulaty przewozowe jako cechy jakości przewozów turystycznych. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 258.
  • Panasiuk, A. (2016). Asymetria informacji na rynku turystycznym. Ekonomista, 5.
  • Panasiuk, A. (2014a). Rynek turystyczny. Studium strukturalne. Warszawa: Difin.
  • Panasiuk, A. (2014b). Selected issues of management of regional tourist product. Scientific Journal of Service Management, 12.
  • Pindelski, M. (2010). Sprzedaż a marketing. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 135.
  • Rogoziński, K. (2012). Definicja usługi i to, co poniżej. Ekonomiczne Problemy Usług, 95.
  • Smith, S. (1994), The Tourism Product. Annals of Tourism Research, 2.
  • Wiktor, J.W. (2001). Promocja, System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Wojciechowska, J. & Florczak, D. (2005). Oferta agroturystyczna łódzkich biur podróży -próba definicji pojęcia. Problemy Turystyki, 1-2
  • Zioło, Z. & Rachwał, T. (ed.) (2012). Innowacyjność usług turystycznych w układach przestrzennych. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Geographica III. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
  • Żemła, M. (2000). Produkt turystyczny - ujęcie podmiotowe. Problemy Turystyki, 1-2. Cite
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513970

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.