PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | R. 15, nr 2, cz. 1 | 203--219
Tytuł artykułu

Znaczenie relacji dla kształtowania wartości i sukcesu przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Importance of Relationships for Shaping Value and Succes of the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu była identyfikacja znaczenia relacji dla kreacji wartości współczesnych przedsiębiorstw. W związku z tym w niniejszym opracowaniu podjęto próbę zidentyfikowania związku relacji z kształtowaniem wartości przedsiębiorstw. Zwrócono uwagę na różne przesłanki, jakie towarzyszą nawiązywaniu relacji, dokładniej opisano zależność pomiędzy relacjami a wartością przedsiębiorstwa. Całość uzupełniono prezentacją wyników badań własnych, które potwierdzają związek relacji z sukcesem przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article was to identify the importance of relationships for the value creation of modern businesses. Therefore, in this study, an attempt was made to identify relationships between relationships with value creation. Attention has been paid to the various premises involved in establishing relationships, describing in more detail the relationship between relationships and the value of an enterprise. The whole was supplemented with a presentation of the results of our own research, which confirms the relationship ofrelationships with the success of the enterprises. (original abstract)
Rocznik
Strony
203--219
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bengtsson M., Kock S. (2000), Coopetition in Business Networks - to Cooperate and Compete Simultaneously, "Industrial Marketing Management", Vol. 14, No. 3.
  • Brandenburger A., Nalebuff B. (1997), Co-Opetition, Doubleday, New York.
  • Calciu M.C., Salerno F. (2002), Customer value modelling: Synthesis and extension proposals, "Journal of Targeting, Measurment and Analysis for Marketing", Vol. 11, No. 2.
  • Czakon W. (2007), Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, Prace Naukowe, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  • Dąbrowski T. (2010), Reputacja przedsiębiorstwa, tworzenie kapitału zaufania, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków.
  • Freeman R.E. (1984), Strategic management. A stakeholders approach, Pitman, Boston.
  • Głuszek E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Hagel J. III, Brown J.S. (2006), Organizacja jutra - zarządzanie talentem, współpracą i specjalizacją, Helion, Gliwice.
  • Hellander N., Kukko M. (2009), A Value - Creating Network Analysis from Software Business, "International Journal of Management and Marketing", Vol. 2, No. 1.
  • Klimas P. (2015), Przesłanki i bariery zawiązywania więzi międzyorganizacyjnych, "Problemy Zarządzania", vol. 13, nr 1 (50), t. 1. http://pz.wz.uw.edu.pl/sites/default/files/artykuly/pz_1_2015_klimas.pdf, dostęp: 20.12.2016.
  • Kwiecień A. (2013), Relacje w organizacjach sieciowych, w: W. Rudny, B, Woźniak-Sobczak (red.), Procesy kreowania wartości w strukturach sieciowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Kwiecień A., Żak K. (2013), Budowanie relacji w strukturach sieciowych w procesie tworzenia wartości klienta i przedsiębiorstwa, w: J. Duraj, A. Sajnoga (red.), Ekonomiczne i pozaekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Niemczyk J. (2006), Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Nowak D. (2012), Zarządzanie międzyorganizacyjnymi relacjami kooperacyjnymi w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2000), Co-opting Customer Competence, "Harvard Business Review", No. 78(1).
  • Stańczyk-Hugiet E. (2012), Charakterystyka relacji, w: J. Niemczyk, E. Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B. (red.), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, C.H. Beck, Wrocław.
  • Szymura-Tyc M. (2006), Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Urbanek G.(2011), Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa: Zasoby niematerialne w nowej gospodarce, Wolter Kluwer business, Warszawa.
  • Walczak W. (2010), Znaczenie niematerialnych zasobów w procesach budowania wartości rynkowej przedsiębiorstwa, Dwumiesięcznik SGH, "E-mentor", nr 4 (36), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/36/id/775, dostęp: 14.04.2016.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171514098

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.