PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1 (91) Zarządzanie finansami | 161--175
Tytuł artykułu

Finansowanie sektora MSP w ujęciu lokalnym na podstawie badań ankietowych

Autorzy
Warianty tytułu
The Financing of Local Small and Medium Enterprises Sector Based on Survey Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cel - Celem artykułu jest przedstawienie wyników badań własnych nad sposobami finansowania przedsiębiorstw sektora MSP. Metodologia badania - Badania (ankietowe) przeprowadzono na przedsiębiorcach z powiatu jasielskiego. Ankieta badała stan wiedzy przedsiębiorców oraz czynniki, jakie przedsiębiorcy biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji finansowych. Wynik - Wyniki badań wskazują, że przedsiębiorcy bazują i wybierają w większości stereotypowe, sprawdzone źródła finansowania, polegając na dotychczasowym doświadczeniu i opiniach otoczenia. Oryginalność/wartość - Artykuł pokazuje behawioralne czynniki kierujące decyzjami przedsiębiorców, a także analizuje sposoby skutecznego docierania do przedsiębiorców z tego sektora z dostępną wiedzą i nowymi sposobami pozyskiwania środków finansowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Purpose - The purpose of this article is to present the survey results on different ways of financing the SME sector. Research methodology - The research has been conducted among entrepreneurs from jasielski county The survey examined the state of entrepreneurs' knowledge and factors that entrepreneurs consider while making financial decisions. Result - The study results show that, in most cases, entrepreneurs base and choose more stereotypical, proven sources of finance, depending on their past experience and other associates' opinion. Authenticity/value - The article presents behavioral factors which impact the entrepreneurs' decisions and analyze different ways of effective enlisting entrepreneurs from the same sector with more extended knowledge and new techniques of financial resources solicitation.(original abstract)
Rocznik
Strony
161--175
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Apanowicz, J. (2002). Metodologia ogólna. Gdynia: Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej "Bernardinum".
  • Szopik-Depczyńska, K., Depczyńki, R. (2012). Aktywność innowacyjna sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w aspekcie konkurencyjności przedsiębiorstw. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 25, 373-392.
  • Lachiewicz, S., Matejun, M. (2012). Specyfika zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. W: M. Matejun (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach (s. 13-45). Warszawa: Difin.
  • Matejun, M. (2003). Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (na przykładzie aglomeracji łódzkiej). W: K. Piech, M. Kulikowski (red.), Przedsiębiorczość: szansą na sukces rządu, gospodarki, przedsiębiorstw, społeczeństwa (s. 235-245) Warszawa: Instytut Wiedzy.
  • Pilch, T., Bauman, T. (1998). Zasady badań psychologicznych. Warszawa: Żak.
  • Smolarek, M. (2015). Wybrane aspekty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 3, 23-38.
  • Skowronek-Mielczarek, A. (2005). Małe i średnie przedsiębiorstwa. Źródła finansowania. Warszawa: C.H. Beck.
  • Wielgus, G. (2006). Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Prace Komisji Geografii Przemysłu, 8, 127-138.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171514814

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.