PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | R. 15, nr 2, cz. 2 | 7--17
Tytuł artykułu

Zmiany w strategiach sprzedaży usług bankowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Changes in the Strategies of Selling Banking Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sprzedaż usług bankowych była i jest jednym z kluczowych elementów wpływających na wynik finansowy banków. Tradycyjnie sprzedaż usług bankowych prowadzona była przez placówki bankowe, które spełniały oczekiwania konsumentów. Zmiana preferencji klientów i kanałów dystrybucji usług bankowych prowadzi do zmian w strategiach sprzedaży usług bankowych na rynku finansowym. Następujące zmiany w polskim systemie bankowym, m.in. liczne fuzje i przejęcia, jak również spadek liczby oddziałów bankowych i liczby osób zatrudnionych w sektorze bankowym, sprzyjają rozwojowi bankowości mobilnej oraz sprzedaży usług przez nowoczesne kanały dystrybucji, np. bankomaty. (abstrakt oryginalny)
EN
The sale of banking services was and is one of the key components of banks' financial performance. Traditionally, the sale of banking services was carried out by banking institutions that met the expectations of consumers. Changing the preferences and channels of distribution of banking services leads to changes in the strategies of selling banking services in the financial market. The following changes in the Polish banking system include numerous mergers and acquisitions, as well as the decline in the number of bank branches and the number of people working in the banking sector, are conducive to the development of mobile banking and the sale of services by modern distribution channels of financial services, such as ATM's. (original abstract)
Rocznik
Strony
7--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bankier.pl, dostęp: 30.06.2017.
  • Boguski J. (2016), Marketing innowacji, Wydawnictwo Typografika, Warszawa.
  • Capiga M. (2015), Bezpieczeństwo transakcji finansowych w Polsce, CeDeWu, Warszawa.
  • Dec P., Masiukiewicz P. (2016), Odpowiedzialność menedżerów, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz", Warszawa.
  • Dziawgo L. (2009), Bank, jako "instytucja BRAKU zaufania publicznego", w: J. Szambelańczyk (red.), Globalny kryzys finansowy i jego konsekwencje w opiniach ekonomistów polskich, Intelgraf, Warszawa.
  • Flejterski S., Panasiuk A. (2005), Współczesna ekonomika usług, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Górka J. (2011), Sieci bankomatów w Polsce - stan obecny i kierunki rozwoju, Warszawa.
  • Grzegorczyk W., Krawiec W., Sibińska A. (2010), Współczesne dylematy marketingu bankowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Kaczmarek T.T. (2008), Ryzyko i zarządzanie ryzykiem. Ujęcie interdyscyplinarne, Difin, Warszawa.
  • Krzyścin M. (2013), Reklama produktów i usług bankowych, CeDeWu, Warszawa.
  • Pacud R., Cichorska J., Klimontowicz M., Zieliński T. (2016), Bank i agent bankowy, Difin, Warszawa.
  • Rosa G. (2016), Marketing w XXI wieku, w: G. Rosa, J. Perenc, I. Ostrowska (red.), Marketing przyszłości, C.H.Beck, Warszawa.
  • Szczupaczyński J. (2010), Zarządzanie a etyka w opinii menedżerów średniego i wyższego szczebla, "Współczesne Zarządzanie", nr 4.
  • Szpringer W. (2017), Nowe technologie a sektor finansowy, Poltext, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo Bankowe, t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.
  • Wirtualnemedia.pl, dostęp: 30.06.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171515004

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.