PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 17 | 105--119
Tytuł artykułu

Decyzje karierowe osób po 50. roku życia w kontekście koncepcji kotwic kariery Edgara Scheina

Warianty tytułu
Career Decisions of People over 50 in the Light of Edgar Schein's Concept of Career Anchors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zagadnieniem omawianym w artykule jest aktywność zawodowa osób po 50. r.ż. i ich sytuacja na rynku pracy. Cel prezentowanych badań polega na określeniu, jakie wartości biorą pod uwagę dojrzali pracownicy przy podejmowaniu decyzji związanych z karierą zawodową. W artykule zaprezentowane zostały wyniki badań nad decyzjami karierowymi osób po 50. roku życia zrealizowane za pomocą kwestionariusza kotwic kariery Edgara Scheina i badań sondażowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article deals with career choices of people over 50 and their situation in the labour market. The purpose of the study is to identify values that experienced employees take into account when making career decisions. The author analyses the problem using results collected in a survey based on Edgar Schein's career anchors questionnaire. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--119
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Bańka A., 2007, Psychologiczne doradztwo karier, Poznań: "Print-B".
  • Bartkowiak G., 2016, Zatrudnianie pracowników wiedzy 65 plus. Perspektywa pracowników i organizacji, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Cębrzyńska J., Dudek B., 2008, Wybrane predykatory przedsiębiorczości handlowców, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica, nr 12: 100.
  • Cybal-Michalska A., 2013, Młodzież akademicka a kariera zawodowa, Kraków: Wydawnictwo Impuls.
  • Illeris K., 2009, O specyfice uczenia się ludzi dorosłych, Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja. Kwartalnik Myśli Społeczno-Pedagogicznej, nr 1(45): 85-96.
  • Krause E., 2012, Planowanie rozwoju kariery zawodowej przez studentów. Między wyobrażeniami a strategiami, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  • Malewski M., 1998, Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Minta J., 2014, Oblicza współczesnych karier w perspektywie poradoznawczej, w: M. Olejarz (red.), Dyskursy młodych andragogów 15, Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski.
  • Myszka L., 2014, Zmiany w myśleniu o rozwoju ścieżki kariery zawodowej w świecie permanentnej zmiany, Studia Edukacyjne, nr 30: 250-253.
  • Osoby powyżej 50. roku życia na rynku pracy w 2015 roku, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Departament Rynku Pracy, Wydział Analiz i Statystyki, Warszawa 2015.
  • Półturzycki J., 2005, O andragogice jako nauce przydatnej w pracy edukatora, w: M. Owczarz (red.), Poradnik edukatora, Warszawa: Centralny Ośrodek Szkolenia Nauczycieli.
  • Rutkowska M., 2010, "Nowa kariera" i jej egzemplifikacje w postaci kariery proteuszowej i kariery bez granic, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, nr 1(72), https://www.ipiss.com.pl/wp-content/ uploads/downloads/2013/02/m_rutkowska_zzl_1_2010.pdf [dostęp: 30.01.2017].
  • Rzechowska E., 2010, Zagrożenie wykluczeniem dojrzałych pracowników w kontekście zmian na rynku pracy, w: E. Rzechowska (red.), Dojrzały pracownik na rynku pracy: Jak zabezpieczyć przed wykluczeniem społecznym osoby 50+?, Lublin: Wydawnictwo Lubelskiej Szkoły Biznesu.
  • Solarczyk-Ambrozik E., 2015, Nowe trendy w teoriach rozwoju karier - implikacje dla poradnictwa kariery, Studia Edukacyjne, nr 35: 24.
  • Suchar M., 2010, Modele karier. Przewidywanie kolejnego kroku, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171515162

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.