PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1 Konstytucja jako najwyższe prawo Rzeczypospolitej | 325--337
Tytuł artykułu

Rola szkół biznesu w kontekście deklaracji PRME

Warianty tytułu
The Role of Business Schools in the Context of the Declaration of the Principles for Responsible Management Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tekst podejmuje problematykę przekonań i poglądów, które wskazują na rolę uniwersytetów ekonomicznych i szkół biznesu. Zdaniem autorki Deklaracja PRME to nie tylko wyraz wspólnotowej intelektualnej refleksji nad sytuacją uniwersytetów, lecz także przejaw postawy teoretyczno-kontemplacyjnej w świecie zdominowanym przez zasadę produktywności. (abstrakt oryginalny)
EN
The papers deals with the beliefs concerning in the role of universities of economics and business schools. The author expresses a hope that the Declaration of the Principles for Responsible Management Education is as result of an intellectual reflection on the condition of universities in the contemporary world dominated by the concept of productivity. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • A. Pałubicka, Gramatyka kultury europejskiej, Bydgoszcz 2013.
  • B. Pogonowska, Edukacja etyczna oraz odpowiedzialne kształcenie menedżerów - krytyczna samoocena, w: W. Gasparski, B. Rok (red.), Ku obywatelskiej rzeczpospolitej gospodarczej, Warszawa 2010.
  • E. Chmielecka, Informacja, wiedza, mądrość. Co społeczeństwo wiedzy cenić powinno?, konferencja: Dobre obyczaje w kształceniu akademickim, 2004 [online], https://www.e-sgh.pl/lms/content/9160101/zasoby_dod.pdf [dostęp: 1.07.2017].
  • I. Zakowicz, Idea uniwersytetu Wilhelma von Humboldta - kontynuacja czy zmierzch? "Ogrody Nauk i Sztuk" 2012, nr 2 [online], https://www.google.pl/search?q=model+uniwersytetu+w+ujęciu.+Aleksandra+von+Humboldta&oq [dostęp: 23.07.2017].
  • K. Wrońska, Pytanie o wolność w przestrzeni uniwersytetu. Obszary i granice autonomii oraz swobód akademickich - między przywilejem a powinnością, w: D. Pauluk (red.), Student na współczesnym uniwersytecie. Ideały i codzienność, Kraków 2010.
  • K.B. Matusiak, M. Matusiak, Pojęcie i ekonomiczne znaczenie przedsiębiorczości akademickiej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług" 2007, nr 8(453) [online], http://www.wzieu.pl/zn/653/spis_653.pdf [dostęp: 10.10.2017].
  • Ł. Sułkowski, Od uniwersytetu humboldtowskiego do uniwersytetu przedsiębiorczego, "Niezbędnik Akademicki" 2017, nr 2 [online], http://niezbednikakademicki.pwn.pl/ [dostęp: 5.10.2017].
  • M. Czerepaniak-Walczak, Uniwersytet - instytucja naukowo-edukacyjna, czy przedsiębiorstwo? Szkoła wyższa w procesie zmiany, w: J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmian, Łódź 2010.
  • W. Stróżewski, O idei uniwersytetu, w: idem, W kręgu wartości, Kraków 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171515312

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.