PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 3 | 51--57
Tytuł artykułu

Czynniki motywujące członków zespołów kreatywnych w sektorze IT - wyniki badań pilotażowych

Warianty tytułu
Creative Team Employees Motivation in the Conditions of Changes in the Labor Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W warunkach zmian na rynku pracy i kształtującego się rynku pracownika coraz więcej pracodawców zadaje sobie pytanie: jak pozyskać do firmy i jak zatrzymać w firmie, pracowników o wysokim poziomie kompetencji. Szczególne zapotrzebowanie na rynku pracy występuje w sektorze IT. W artykule na bazie studiów literaturowych oraz badań własnych przeprowadzonych podczas dyskusji z dyrektorami firm informatycznych, jak też badań ankietowych wskazano, jakie oczekiwania w zakresie motywowania mają specjaliści zespołów IT oraz jakie czynniki, w opinii badanych, mają decydujące znaczenie o ich pozostaniu w organizacji. (abstrakt autora)
EN
In the conditions of changes in the labor market and the emerging employee market, more and more employers are asking themselves the question: how to acquire and retain high-level employees in the company? Special demand in the labor market occurs in the IT sector. Motivational expectations of IT specialists, and factors important to retain them in the organization have been identified in the article on the basis of literature studies and own research conducted during discussions with IT directors and surveys as well. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
51--57
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • [1] Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy. 7. Edycja, Badanie ANTAL, wrzesień 2017.
  • [2] Baer M., Oldham G.R., Cummings A. (2003), Rewarding Creativity: When Does it Really Matter? "The Leadership Quarterly", Vol. 14, No. 4-5, pp. 569-586.
  • [3] Burbiel J. (2009), Creativity in Research and Development Environments: A Practical Review, "International Journal of Business Science and Appiled Management", Vol. 4, No. 2, pp. 35-51.
  • [4] Dackert I (2016), Creativity in Teams: The Impact of Team Members' Affective Well-being and Diversity, "Open Journal of Social Sciences", Vol. 4, No. 4, pp. 19-29.
  • [5] Dechant K., Marsick V., Kasi E. (2000), Team Learning: A Model for Effectiveness in High Performing Teams, "Advances in Interdisciplinary Studies of Work Teams" 2000, Vol. 7, pp. 1-20.
  • [6] Dewett T. (2007), Linking Intrinsic Motivation, Risk Taking, and Employee Creativity in an R&D Environment, "R&D Management", Vol. 37, No. 3, pp. 197-208.
  • [7] Donellon A. (2007), Kierowanie zespołami, Harvard Business School Press, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • [8] Doolen T.L., Hacker M.E. (2003), Assessing Organizational Context in Team-based Organizations, "Advances in Interdisciplinary Studies of Work Teams", Vol. 9, pp. 67-90.
  • [9] Harris C.L., Beyerlein M.M. (2003), Navigating the team- -based organizing journey, "Advances in Interdisciplinary Studies of Work Teams", Vol. 9, pp. 1-29.
  • [10] Jak motywować pracowników IT? (2017), e-book, appchance, Poznań.
  • [11] Katzenbach J.R., Smith D.K. (1999), The Wisdom of Teams, Harper Collins Publishers, New York.
  • [12] Lipka A., Waszczak S. (2017), Funkcjonowanie kreatywnych zespołów kontekście stereotypizacji generacyjnej jako ryzyko w obszarze HR, CEDEWU, Warszawa.
  • [13] Oleksyn T. (2011), Zarzadzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • [14] Pyszka A. (2015), Modele i determinanty efektywności zespołu, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Nr 230, s. 36-54.
  • [15] Raport płacowy ANTAL. Wynagrodzenie oferowane specjalistom i menedżerom. 7. Edycja, Badanie ANTAL, grudzień 2017.
  • [16] Reiter-Palmon R" Wigert В., de Vreede Т. (2012), Team Creativity and Innovation: The Effect of Group Composition, Social Processes, and Cognition, [in:] D. Mumford (ed.), Handbook of Organizational Creativity, Elsevier Inc., pp. 295-326.
  • [17] Rynek Pracy Specjalistów w II kw. 2017 roku, http:// media.pracuj.pl/17877-rynek-pracy-specjalistow-w-II- -kw-2017-roku, data dostępu: 22.12.2017 r.
  • [18] Senge P. (1990), The Fifth Discipline, Doubleday, New York.
  • [19] Sikorski С. (2004), Motywacja jako wymiana: modele relacji między pracownikiem a organizacją, Difin, Warszawa.
  • [20] Suff P., Reilly P. (2006), Pulling Together. Getting the Most out of Teams (e-book), Institute for Employment Studies.
  • [21] West M.A. (2004), Effective Teamwork. Practical Lessons from Organizational Research, 2nd edition, BPS Blackwell Publishing, Oxford.
  • [22] Wood R.M., Bauer S.X.S., Hunter C.A. (2001), Creativity and Creative Teams, The American Institute of Aeronautics and Astronautics, 39,h AIAA Aerospace Sciences Meeting & Exhibit, NASA Langley Research Center Hampton, Virginia, pp. 1-34.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171516434

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.