Warianty tytułu
Conditions and Experiences of a University Social Responsibility in the Local Environment of Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł porusza kwestie społecznej funkcji i odpowiedzialności szkoły wyższej w jej bezpośrednim lokalnym otoczeniu. Punktem odniesienia uczyniono uczelnie działające w miastach średniej wielkości oraz mniejszych, zatem są to w przeważającym stopniu uczelnie niepubliczne oraz państwowe wyższe szkoły zawodowe. Ich wybór jest uzasadniony z uwagi na fakt, że poza działalnością edukacyjną kreują lokalne elity, pozostają ośrodkiem kulturotwórczym. Oferta studiów pozostaje zdeterminowana potrzebami społeczności lokalnej, a to oznacza, że ścieżki kształcenia wraz z jego poziomem wyrażają zakres odpowiedzialności szkoły wyższej za rozwój kapitału ludzkiego, regionu, za konkurencyjność i atrakcyjność miejscowego rynku pracy. (abstrakt oryginalny)
The article discusses the issues of social function and responsibility of a higher education institution in its direct local surroundings. Universities operating in medium size and small towns are the point of reference so they are mainly non-public universities and state-owned higher vocational schools. The choice is justified by the fact that apart from their educational activity, they create local elites and remain culture-creating centres. Their educational offer is determined by the local community needs, which means that the paths of training and their level express the scope of a higher education institution's responsibility for the development of human capital, the region, competitiveness and attractiveness of the local labour market.(original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
- Buchner-Jeziorska A., Konkurencja na rynku usług edukacyjnych na poziomie wyższym, [w:] Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, praca zbiorowa pod redakcją G. Nowaczyk i P. Lisieckiego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2006.
- Działalność Polskiej Komisji Akredytacyjnej w 2016 roku, Opracowanie koncepcji i redakcja publikacji B. Wojciechowska, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2017.
- Działalność Polskiej Komisji Akredytacyjnej w latach 2012-2015. IV Kadencja. Opracowanie koncepcji i redakcja publikacji B. Wojciechowska, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2016.
- Domański T., Hereźniak M., Budowanie marki szkoły wyższej w oparciu o relacje z interesariuszami, [w:] Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki, praca zbiorowa pod redakcją G. Nowaczyk i D. Sobolewskiego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2013.
- Golińska-Pieszyńska M., Polityka wiedzy a współczesne procesy innowacyjne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2009.
- Iwankiewicz-Rak B., Shulgina L., Misja - marka - wizerunek uczelni - relacje z otoczeniem, [w:] Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki, praca zbiorowa pod redakcją G. Nowaczyk i D. Sobolewskiego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2013.
- Makarewicz-Marcinkiewicz A., Ewolucja tradycyjnych interesariuszy społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Problemy polityki społecznej. Wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne, red. naukowa M.F. Gawrycki, M. Krupecka, Poznań 2012.
- Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki, praca zbiorowa pod redakcją G. Nowaczyk i D. Sobolewskiego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2013.
- Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, praca zbiorowa pod redakcją G. Nowaczyk i P. Lisieckiego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2006.
- Michałowska D.A., Neoliberalizm i jego (nie)etyczne implikacje edukacyjne, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2013.
- Mruk H., Zarządzanie relacjami z absolwentami, [w:] Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, praca zbiorowa pod redakcją G. Nowaczyk i P. Lisieckiego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2006.
- Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Warszawa 2008.
- Olechnicka A., Potencjał nauki a innowacyjność regionów, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2012.
- Pawłowski K., Budowa marki niepublicznej szkoły wyższej w Polsce - analiza z perspektywy 20 lat, [w:] Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki, praca zbiorowa pod redakcją G. Nowaczyk i D. Sobolewskiego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2013.
- Raport z wizytacji (profil ogólnoakademicki), Załącznik nr 1 do Uchwały Nr 2/2017 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 12 stycznia 2017 r.
- Raport z wizytacji (profil praktyczny), Załącznik nr 2 do Uchwały Nr 2/2017 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 12 stycznia 2017 r.
- Sojkim B., Ratajczak P., Praktyka gospodarcza w procesie kształcenia na poziomie wyższym, [w:] Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, praca zbiorowa pod redakcją G. Nowaczyk i P. Lisieckiego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2006.
- Transfer wiedzy i funduszy europejskich do sektorów gospodarki krajów Unii europejskiej, red. naukowa J. Stacharska-Targosz, J. Szostak, Poznań 2010.
- Voss G., Drewniak R., Musiałkiewicz R., Prewysz-Kwinto P., Uznawanie efektów kształcenia pozaformalnego i nieformalnego w szkolnictwie wyższym. Ujęcie modelowe, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Warszawa 2015.
- Zarządzanie wiedzą, red. naukowa D. Jemielniak, A.K. Koźmiński, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171517706