PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 54 | 238--248
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty dotyczące oczekiwań odbiorców świadczeń zdrowotnych

Autorzy
Warianty tytułu
Chosen Issues Concerning Expectations of Health Benefits Recipients
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jakość usług medycznych jest uzależniona od kwalifikacji i umiejętności personelu medycznego, a także warunków, w jakich są świadczone. Pacjent swoją ocenę na temat jakości usług kształtuje, opierając się na efekcie leczenia, ale również na bezpośrednich doświadczeniach z personelem medycznym. Z uwagi na to, że relacje między świadczeniodawcami i świadczeniobiorcami nieustannie zmieniają się i różnią, w referacie podjęto próbę określenia wybranych aspektów dotyczących oczekiwań odbiorców świadczeń zdrowotnych. Personel medyczny i pacjenci w odmienny sposób postrzegają najważniejsze wskaźniki dobrej opieki zdrowotnej, zatem istotne wydaje się zwrócenie uwagi na określone kwestie. Odnoszą się one, m.in. do uwzględniania w decyzjach dotyczących opieki zdrowotnej, oprócz technicznych informacji, także wartości i przekonań, czy też zaangażowania pacjenta w decyzje dotyczące leczenia i opieki. (abstrakt oryginalny)
EN
The quality of medical service depends on qualifications and abilities of medical staff and also conditions in which they are provided. The patient shapes his/her opinion on the quality of services on the basis of the effects of treatment and also on direct experience with medical staff. Due to changeable relations between health providers and patients in this paper it was tried to determine particular aspects concerning expectations of health service recipients. Medical staff and patients perceive differently the most important factors of good medical health care therefore it seems important to pay attention to particular issues. They refer among others to taking into account not only technical information but also values and beliefs in decisions concerning medical health care as well as engagement of a patient in decisions concerning treatment and care. (original abstract)
Rocznik
Tom
54
Strony
238--248
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Bartkowiak G., Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w zakładach opieki zdrowotnej, Wolters Kluwer business, Warszawa 2010: s. 102-104.
  • Boguszewicz-Kreft M., Zarządzanie doświadczeniem klienta w usługach, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2009: s. 177.
  • Bukowska-Piestrzyńska A., Marketing usług zdrowotnych. Od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów, CeDeWu.pl, Warszawa 2007: s. 49-51, 62-64.
  • Folland S., Goodman A.C., Stano M., Ekonomia zdrowia i opieki zdrowotnej, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011: s. 39-40.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, WN PWN, Warszawa 2006: s. 724-725.
  • Krot K., Jakość i marketing usług medycznych, Wolters Kluwer business, Warszawa 2008: s. 139-142.
  • McIver S., Zaangażowania odbiorców świadczeń zdrowotnych, [w:] Zarządzanie w opiece zdrowotnej, red. K. Walshe, J. Smith, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011: s. 527-539.
  • Morris S., Devlin N., Parkin D., Ekonomia w ochronie zdrowia, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011: s. 26-27.
  • Nojszewska E., System ochrony zdrowia w Polsce, Lex a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011: s. 20-24, 37.
  • Rudawska I., Marketing w nowoczesnej opiece zdrowotnej. Wybrane aspekty, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005: s. 55-66.
  • Suchecka J., Ekonomia zdrowia i opieki zdrowotnej, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010: s. 143-145.
  • Suchecka J., Finansowanie ochrony zdrowa. Wybrane zagadnienia, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011: s. 92-99.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171519969

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.