PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 47 T. 3. Problemy współczesnej ekonomii | 407--417
Tytuł artykułu

Znaczenie produktów turystycznych dla gospodarki regionalnej na przykładzie Podkarpacia

Autorzy
Warianty tytułu
Significance of Tourism Products for Regional Economy Based on Subcarpathian Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyka jest czynnikiem stymulującym rozwój regionalny i lokalny. Na poziomie gminy jej znaczenie jest tym większe, im atrakcyjniejszy produkt turystyczny oferuje dana jednostka. W pracy atrakcyjność turystyczną określono na podstawie taksonomicznego miernika Hellwiga, zaś znaczenie sektora turystycznego w lokalnej gospodarce na podstawie udziału podmiotów działających w obszarze turystyki w liczbie podmiotów ogółem. Gminy o największej atrakcyjności turystycznej znajdują się w południowej części województwa podkarpackiego, w szczególności w Bieszczadach. Właśnie tam jest najwyższy odsetek podmiotów funkcjonujących w branży turystycznej. (abstrakt oryginalny)
EN
Tourismis a factorthatstimulateslocal and regional development. Its significance is even greater on communelevel, according to attractiveness of tourism productoffered. In this essay tourism attractiveness isspecified based on Hellwig'sTaxonomyMeter and importance of tourismsector in local economy based on tourism entities share in totalnumber of business entities. Communes with the greatest tourism attractiveness factorarebased in southern part of Subcarpathian Voivodeship, especially in Bieszczady region. It isthere, where we canobserve the highestpercentage of tourismentities.(original abstract)
Rocznik
Strony
407--417
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Fijałkowski, D. (2003). Produkt turystyczny w ujęciu marketingowym a turystyka. Słupskie Prace Geograficzne, 1, 81.
  • Kaczmarek, J., Stasiak, A., Włodarczyk, B. (2010). Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie. Warszawa: PWE.
  • Kornak, A.S., Rapacz, A. (2001). Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Stec, A. (2015). Zastosowanie metody Hellwiga do określenia atrakcyjności turystycznej gmin na przykładzie województwa podkarpackiego. Metody ilościowe w badaniach ekonomicznych, XVI/4, 119-123.
  • Strategia rozwoju turystyki dla województwa podkarpackiego na lata 2007-2013 (2006). Polska Agencja Rozwoju Turystyki i Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna.
  • Szwacka-Mokrzycka, J. (2012). Znaczenie turystyki w strategii rozwoju gminy. Studia Ekonomiczne i Regionalne, 1 (V).
  • Zawistowska, H. (2003). Rola Unii Europejskiej w poprawie jakości produktów turystycznych. Kierunki rozwoju badań naukowych w turystyce. Warszawa: PWN, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
  • Żurawik, B. i W. (1994). Zarządzanie marketingowe, cz. II. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171521421

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.