PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 4(40) | 29--38
Tytuł artykułu

The Offer of Tourism and Recreation Business Entities under Social Programmes on the Example of the Large Family Card

Warianty tytułu
Oferta podmiotów gospodarczych z zakresu turystyki i rekreacji w programach prospołecznych w Polsce na przykładzie Karty Dużej Rodziny
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Contemporary tourism enterprises operating in market economy more and more often implement the policy of corporate social responsibility, which is conditioned by their business mission. An increasing number of economic entities decide to take part in prosocial programmes oriented at, among others, families in special situations. The article aims to demonstrate the involvement of economic entities taking part in the nationwide Large Family Card (LFC) programme in Poland in the area of tourism and leisure. The results of surveys have shown that despite the fact that economic entities participating in the programme are mostly based in areas where tourist traffic is very intense, they eagerly provide small discounts to multi-child families. The study was funded under grant for research covered by the Statutes of the University.(author's abstract)
Współczesne przedsiębiorstwa turystyczne działające w realiach gospodarki rynkowej coraz częściej wdrażają politykę społecznej odpowiedzialności biznesu przy czym jest to uwarunkowane misją przedsiębiorstwa. Coraz więcej podmiotów gospodarczych decyduje się na udział w programach prospołecznych m.in. skierowanych do rodzin w specjalnej sytuacji. Celem artykułu jest ukazanie udziału podmiotów gospodarczych uczestniczących w ogólnopolskim programie Karta Dużej Rodziny (KDR) w Polsce w zakresie turystyki i rekreacji. Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że pomimo koncentracji podmiotów gospodarczych uczestniczących w programie na obszarach o dużym natężeniu ruchu turystycznego chętnie udzielają niewielkich zniżek dla rodzin wielodzietnych.(abstrakt autora)
Rocznik
Numer
Strony
29--38
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Font, X., Garay, L., Jones, S. (2016). Sustainability motivations and practices in small tourism enterprises in European protected areas. Journal of Cleaner Production, 137, 1439-1448.
  • Galor, Z., Majewski, J. (2011). Po co turystyce polityka społeczna? Why does tourism need social policy? Folia Pomerania. Universitatis Technologiae Stetinensis, Oeconomica, 288 (64), 33-44.
  • Green Paper (2001). Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, COM (2001) 366, Brussels 2001.
  • Hunziker, W. (1951). Social tourism: Its nature and problems. International Tourists Alliance Scientific Commission.
  • Janeš, A, Biloslavo, R., Faganel, A. (2017). Sustainable Business Model: a Case Study of Fonda.si. Annals for Istrian and Mediterranean Studies Series Historia et Sociologia, 1 (27), 175-190.
  • Kowalczyk-Anioł, J., Włodarczyk, B. (2011). Turystyka rodzinna - istota i zakres pojęcia. In: J. Śledzińska, B. Włodarczyk (eds.), Turystyka rodzinna a zachowania prospołeczne (pp. 9-25). Warszawa: Wydawnictwo PTTK "Kraj".
  • Kuźniar, W., Surmacz, T. (2015). Zastosowanie koncepcji współtworzenia wartości produktu w turystyce wiejskiej - wybrane aspekty. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2 (30), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 853. DOI: 10.18276/ept.2015.2.30-02.
  • Labocha, E., Społeczna odpowiedzialność biznesu - moda, czy konieczność. Retrieved from: www.sob.edu.pl/wp-content/ downloads/sob_moda_czy_koniecznosc.pdf.
  • Mazur-Wierzbicka, E. (2012). CSR w dydaktyce, czyli jak uczyć studentów społecznej odpowiedzialności. Szczecin: Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina.
  • Minnaert, L., Maitland, R. Miller, G. (2009). Tourism and social policy - The value of social tourism. Annals of Tourism Research, 2 (36), 316-334.
  • Minnaert, L., Maitland, R., Miller, G. (2007). Social tourism and its ethical foundations. Tourism Culture & Communication, 7, 7-17.
  • Minnaert, L., Maitland, R., Miller, G. (2011). What is social tourism? Current Issues in Tourism, 5, 403-415.
  • Pérez-Aranda, J.A. (2014). The social responsibility as a model of tourist. Business and facilitating instruments for its implantation at the Spanish hotel sector. Ramon Llull Journal of Applied Ethics, 5 , 41-64.
  • Porter, M.E., Kramer, M.R. (2011). The Big Idea: Creating Shared Value. Harvard Business Review, 89 (January- February), 62-77.
  • Reichel, J. (2010). Znaczenie i rozwój ekonomii społecznej w Polsce. In: A. Stasiak (ed.), Turystyka społeczna w regionie łódzkim (pp. 11-22). Łódź: Wydawnictwo WSTH.
  • Social Responsibility: Key to Building Reputation and Regaining Trust (2004). The Wirthlin Report, 2 (13).
  • Sysko-Romańczuk, S., Roszkowska, P., Niedźwiecka, A. (2012). Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka. Management and Business Administration. Central Europe 2 (115), 26-40.
  • Szromek, A.R. (2013). Wskaźniki funkcji turystycznej i ich współzależność z innymi wskaźnikami ekonomicznymi na przykładzie polskiej gospodarki w latach 2000-2010. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Research Papers of Wrocław University of Economics, 304, Gospodarka turystyczna wregionie. Rynek turystyczny - współczesne trendy, problemy i perspektywy jego rozwoju, 336-349.
  • Wołoszyn, J., Ratajczak, M. (2012). Modele społecznej odpowiedzialności biznesu - rozważania teoretyczne. In: J. Wołoszyn (ed.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w obszarze przedsiębiorczości (pp. 7-16). Warszawa: Wydawnictwo SGGW
  • www.rodzina.gov.pl.
  • www.stat.gov.pl.
  • Zilahy, G. (2016). Sustainable Business Models - What Do Management Theories Say? Vezetéstudomány/Budapest Management Review, 10 (47), 62-72.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171522719

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.