PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 2 | 53--70
Tytuł artykułu

Analiza i ocena funkcjonowania bankowości elektronicznej w Polsce na przykładzie ofert wybranych banków

Autorzy
Warianty tytułu
Analysis and Evaluation of The Functioning of Electronic Banking in Poland on the Example of Offers Some Banks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Popularność usług bankowości elektronicznej powoduje, Ŝe są one obecne w ofercie większości banków. Jednocześnie, jak pokazują statystyki ostatnich lat, większe banki stale dąŜą do ulepszania swoich ofert, nie tylko pod kątem ich zakresu ale takŜe bezpieczeństwa funkcjonowania. Skutkuje to w efekcie stałym wzrostem liczby klientów, chętnych do korzystania z takiego rodzaju usług bankowych. Mniejsze bankiskupiają swoją uwagę na bankowości tradycyjnej, co powoduje, Ŝe rozwój bankowości elektronicznej w takich bankach jest bardziej powolny. Celem artykułu jest przedstawienie istoty bankowości elektronicznej oraz jej ewolucji w Polsce i na świecie, scharakteryzowanie produktów i usług oferowanych poprzez elektronicznekanały dystrybucji. Na koniec podjęto próbę analizy i oceny funkcjonalności platform bankowości elektronicznej wybranych banków w Polsce tj Pekao S.A., mBank S.A., Millennium S.A.,Raiffeisen Bank Polski S.A. (abstrakt oryginalny)
EN
The popularity of electronic banking services means that they are present in most bank's offerings. At the same time, as the statistics of recent years show, larger banks are constantly striving to improve their offerings, not only in terms of their scopebut also their operational safety. This results in a steady increase in the number of customers willing to use such banking services. Smaller banks focus their attention on traditional banking, which makes the development of electronic banking in such banks slower. The aim of the article is to present the essence of electronic banking and its evolution in Poland and in the world, to characterize the products and services offered through electronic distribution channels. Finally, an attempt made to analyze and evaluate the functionality of electronic banking platforms of selected banks in Poland, like Pekao S.A., mBank S.A., Millennium S.A., Raiffeisen Bank Polski S.A.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
53--70
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
Bibliografia
  • Ambroziak T., Lewczuk K., 2009, Miara poziomu dopasowania kanału dystrybucji do strumienia materiałów, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  • Dziuba D., 1998, Wirtualizacja działalności gospodarczej w oparciu o Sieć Internet. W stronę gospodarki usieciowionej, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Grzywacz J., 2010, Marketing banku, Difin, Warszawa.
  • Janc A., Kotliński G., 1999, Wykorzystanie bankowości elektronicznej w rozwoju usług, Bank, nr 9/1999.
  • Kulisiewicz T., 2003, Bankowość elektroniczna - stan, rozwiązania, rola w usprawnieniu obrotu gospodarczego, Centrum Promocji Informatyki, Warszawa.
  • Pietrzak J., 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, "Bank i Kredyt", nr 3/2002.
  • Pilarczyk B., Stefańska M., 2006, Dystrybucja, Kompendium wiedzy o marketingu, PWN, Warszawa.
  • Polasik M., 2009, Bankowość elektroniczna. Istota - stan - perspektywy, CeDeWu, Warszawa.
  • Stryczyński J., Zarzycki T., 2000, Bank ery gospodarki elektronicznej, Bank, nr. 9/2000.
  • Świecka B., 2011, Bankowość elektroniczna, CeDeWu, Warszawa.
  • Świecka B., 2004, Detaliczna bankowość elektroniczna, CeDeWu, Warszawa.
  • Szwajkowska G., Kwaśniewski P., LeŜoń K., Woźniczka F., 20110, Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych, UKNF, Warszawa.
  • www.bankier.pl.
  • www.bankmillennium.pl.
  • www.mbank.pl.
  • www.pekao.com.pl.
  • www.prnews.pl.
  • www.raiffeisenpolbank.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171523189

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.