PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1(103) | 37--42
Tytuł artykułu

Analiza strukturalna rynku usług zarządzania nieruchomościami

Autorzy
Warianty tytułu
Structural Analysis of Property Management Services Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi przez właścicieli często nie daje zadawalających efektów rzeczowych jak i finansowych. Skłania to ich do poszukiwania wyspecjalizowanych firm, którym mogliby przekazać sprawy zarządzania swoimi nieruchomościami. Takie postępowanie właścicieli tworzy popyt na usługi zarządzania nieruchomościami i jest przyczyną powstawania i rozwoju wyspecjalizowanych firm, które generowałyby podaż takich usług. Właściciele nieruchomości i firmy zarządzające stanowią podstawowe elementy rynku usług zarządzania nieruchomościami. Bardziej wnikliwa analiza tego zjawiska prowadzi do wskazania trzeciego, ważnego elementu tego rynku, a mianowicie przedsiębiorstw oferujących firmom zarządzającym usługi wspomagające zarządzanie nieruchomościami. Na polskim rynku, jak się wydaje, ciągle brakuje firm, które mogłyby na zlecenie właścicieli efektywnie i kompleksowo zarządzać ich nieruchomościami. Brakuje też przedsiębiorstw zdolnych dostarczać odpowiednie usługi wspomagające zarządzanie nieruchomościami. Wynika stąd stwierdzenie, że zarządzanie nieruchomościami, jako złożony proces, jest atrakcyjnym obszarem dla przedsiębiorczości. Podstawowy cel badawczy, zrealizowany w opracowaniu to określenie zakresu podmiotowego, przedmiotowego i funkcjonalnego rynku usług zarządzania nieruchomościami. (abstrakt oryginalny)
EN
Commercial property management by owners often does not bring satisfactory results, either real or financial ones. This prompts them to look for specialised companies that they could outsource the management of their property to. The rising demand for property management services generates a demand for property management services and is the reason behind emergence and development of specialised companies which would provide supply of such services. Real estate owners and management companies are the essential elements of the property management services market. A more thorough analysis of this phenomenon leads to the identification of a third, important element of this market, namely enterprises that offer support services to property management companies. On the Polish market, it seems that there is still a shortage of companies that could manage their properties efficiently and comprehensively under commission by owners. There is also a shortage of enterprises able to provide appropriate services supporting property management. This results in the undersupply of companies providing professional property service, thus property management is still an attractive area for entrepreneurship. The basic research goal, implemented in the study, is to define the subjective, objective and functional scope of the property management services market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--42
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Belniak, S. (2001). Rozwój rynku nieruchomości w Polsce na tle krajów wysoko rozwiniętych. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • Bryx, M. (2006). Rynek nieruchomości. System i funkcjonowanie. Warszawa: Poltex.
  • Falkenbach, H. (2010). Selection of the organisation mode for international property investments. Property Management, 28(2), 122-130.
  • Klingenberg, B., Brown, R.J. (2006). Optimization of residential property management. Property Management, 24(4), 397414.
  • Kolud, K. (2007). Specyfikacja warunków świadczenia usługi outsourcingowej jako gwarant jej jakości w zarządzaniu nieruchomościami mieszkaniowymi. Świat Nieruchomości, 61(3), 4-7.
  • Kucharska-Stasiak, E. (red.) (2000). Zarządzanie nieruchomościami. Łódź: Valor.
  • Kusztal, K., Nalepka, A. (2003). Rola i zakres negocjacji w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi. Zeszyty Naukowe/Akademia Ekonomiczna w Krakowie, (614), 75-87.
  • Lam, T. Y. (2008). The impact of management measures on performance of outsourced professional housing maintenance services. Property Management, 26(2), 112-124.
  • Li, J., & Monkkonen, P. (2014). The value of property management services: an experiment. Property Management, 32(3), 213-223.
  • Mucha, I. (2001). Zarządca jako kreator wartości rynkowej nieruchomości. [w:] E. Kucharska-Stasiak (red.), Bariery rozwoju rynku nieruchomości. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Najbar, K. (2013). Rynek usług zarządzania nieruchomościami. Warszawa: Poltext.
  • Najbar, K., Nalepka, A. (2007). Rynek usług zarządzania nieruchomościami w Polsce. Świat Nieruchomości, 59-60(3), 4-8.
  • Nalepka, A. (2004). Organizacja zarządzania nieruchomościami w systemie zleceniowym. Nieruchomości CH Beck, (7), 34 38.
  • Nalepka, A. (2005). Instytucjonalizacja zarządzania nieruchomościami w Polsce. Świat Nieruchomości, 51, 4348.
  • Nalepka, A. (2012). Formy organizacyjne działania przedstawicieli licencjonowanych zawodów związanych z gospodarowaniem nieruchomościami w Polsce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 896,19-38.
  • Nalepka, A. (2015). Problemy zarządzania nieruchomościami komercyjnymi rozwiązywane przez negocjacje. Świat Nieruchomości, 1 (91), 53-58.
  • Palm, P. (2013). Strategies in real estate management: two strategic pathways. Property Management, 31(4), 311-325.
  • Poon, J., Brownlow, M. (2014). Competency expectations for property professionals in Australia, Journal of Property Investment & Finance, 32(3), 256-281.
  • Szromnik, A. (2003). Rynek nieruchomości w ujęciu strukturalnym - próba uporządkowania elementów i zależności. Zeszyty Naukowe/Akademia Ekonomiczna w Krakowie, (614), 17-34.
  • Śliwiński, A., Śliwiński B. (2006). Facility management. Warszawa: Wydawnictwo CH. Beck.
  • Tertelis, M. (2001). Jak wybrać profesjonalnego zarządcę nieruchomości wspólnej cz. 1. Nieruchomości CH Beck, (12).
  • Tunde Oladokun, T., Ojo, O. (2011). Incursion of non-professionals into property management practice in Nigeria. Property Management, 29(3), 305-320.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171524085

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.