PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 12 | nr 1076 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 293--301
Tytuł artykułu

Badanie satysfakcji pracowników w organizacji gospodarczej : podejście klasyfikacyjne

Warianty tytułu
Employee Satisfaction Survey in the Business Organization : Classification Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest zbadanie poziomu odczuwanej satysfakcji zawodowej pracowników, który determinuje jakość pracy, lojalność, zaangażowanie i stopień identyfikacji z celami firmy. Wszechstronną analizę motywacji, komunikacji oraz oceny warunków i atmosfery pracy przeprowadzono głównie za pomocą technik wielowymiarowej analizy statystycznej i metod klasyfikacji na podstawie danych pochodzących z różnych skal pomiarowych. (fragment tekstu)
EN
Paper shows the application of the cluster analysis framework for the employee classification in the organization. Over 38 percent of employees took part in the job related satisfaction survey, which was conducted in a branch of the multinational company. The surveyed firm employs almost 600 people. According to the procedure proposed by Calinski and Harabasz - the classification into seven clusters was chosen. The k-means method has been used for classification. In the first step, 40 variables ware used as a base for classification. In the second step, each employee was described by 15 variables corresponding with motivation issues in the company. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, WPSB, Kraków 1996.
  • Czarnecki A., Jak tworzyć kwestionariusz ankiety? (1 i 2), "Marketing i Rynek" 1995, nr 6-5.
  • Gatnar E., Walesiak M., Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2004.
  • Gordon A.D., Classification, Chapman & Hall, London 1999.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.
  • Koźmiński A., Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 1995.
  • Listwan T., Zarządzanie kadrami, AE, Wrocław 1999.
  • Motywowanie w przedsiębiorstwie. Uwalnianie ludzkiej produktywności, red. Z. Jasiński, Placet, Warszawa 2001.
  • Mrzygłód J., ABC ZZL - badanie postaw i satysfakcji pracowników, "Personel i Zarządzanie" 2003, nr 8 (11), Infor.
  • Satysfakcja czy satysfikcja, "Personel i Zarządzanie" 2003, nr 11 (152), Infor.
  • Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
  • www.employee-survey.net.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171526289

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.