PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 12 | nr 1076 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 416--422
Tytuł artykułu

Metodologia segmentacji rynku ubezpieczeniowego

Warianty tytułu
Methodology of Insurance Market Segmentation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyniki wstępnej próby badania preferencji klientów usług ubezpieczeniowych pozwalają wyciągnąć następujące wnioski:
1. Najliczniejszą grupę konsumentów ochrony ubezpieczeniowej stanowią tzw. klienci nieracjonalni, którzy prawdopodobnie mają niską świadomość ubezpieczeniową. Tak rozlegle zdefiniowany segment jest trudnym polem działania firmy ubezpieczeniowej. Potwierdzenie tego wniosku w badaniu rzeczywistym, planowanym na 2005 r. może wykazać, że na polskim rynku ubezpieczeniowym główną siłę sprawczą mają pierwotne skłonności. W tym przypadku należy testować narzędzia segmentacji skłonności.
2. Najmniej licznym segmentem jest grupa tzw. klientów racjonalnych, którzy w sposób świadomy i przemyślany podejmują decyzję o zakupie ochrony ubezpieczeniowej. Dotarcie do tego segmentu jest łatwe, metody dotarcia do takiego klienta są znane, jednak segment ten jest prawdopodobnie mały. (fragment tekstu)
EN
In the article was presented classification of market segmentation, beginning from the social-demographic, preferences to behavior segmentation. For the sample of polish households in which was observed the loyalty to mark, risk perception, independence by buying insurance and price, 4 classes of clients was distinguished. Most of case was in the first class, so called non-rational clients. For this group was proposed segmentation by inclinations. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Hozer J., Doszyń M., Ekonometria skłonności, PWE, Warszawa 2004.
  • Bąk A., Modelowanie symulacyjne wybranych algorytmów wielowymiarowej analizy porównawczej w języku C++, AE, Wrocław 1999.
  • Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., O pewnym sposobie segmentacji rynku, [w:] Metody ilościowe w ekonomii, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" nr 306, Prace Katedry Ekonometrii i Statystyki nr 9, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001, s. 205-219.
  • Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Segmentacja rynku w ujęciu popytowym, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 988, AE, Wrocław 2003, s. 109-116.
  • Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Diagnozowanie nisz rynkowych, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 1022, AE, Wrocław 2004, s. 318-327.
  • Płonka M., Wybrane zagadnienia rynku ubezpieczeniowego, [w:] Rynek usług ubezpieczeniowych, red. J. Perenc, WNUS, Szczecin 2004.
  • Tarczyński W., Mojsiewicz M., Zarządzanie ryzykiem, PWE, Warszawa 2001.
  • Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Zaborski A., Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, Wrocław 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171526373

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.