PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 2(56) | 203--216
Tytuł artykułu

Wyzwania współczesnej edukacji w kontekście zmian technologicznych i społecznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Challenges of Contemporary Education in the Context of Technological and Social Changes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jesteśmy świadkami zmian społeczno-gospodarczych będących wynikiem dynamicznego rozwoju technologii teleinformatycznych. Próbując określić istotę tych zmian stosuje się wiele terminów, takich jak: "społeczeństwo informatyczne", "gospodarka cyfrowa", "biznes elektroniczny" czy "gospodarka oparta na wiedzy". Wszystkie one wskazują na ważny aspekt współczesnej rzeczywistości, która jest efektem wzrostu znaczenia informacji i wiedzy w procesach gospodarczych oraz życiu społecznym. Konsekwencją tego jest także potrzeba zastanowienia się nad efektami stosowania nowych technologii teleinformatycznych we współczesnej edukacji. Należy zauważyć, że wielu autorów podejmuje próby zdefiniowania i nakreślenia koniecznych kierunków zmian dla polskiej edukacji, jednak nie oddają one w pełni istoty problemu. Stąd zamysł wpisania się tym artykułem w dyskusję dotyczącą tego problemu. (abstrakt oryginalny)
EN
We are witnessing the socio-economic changes that have been the result of the dynamic development of information and communication technologies. The term 'information society', 'digital economy', 'electronic business' or 'knowledge economy' is used to determine the essence of these changes. They all point to an important aspect of contemporary reality, which is the result of the increased importance of information and knowledge in economic processes and social life, and the consequence of which is the need to reflect on the implications of the use of ICT in modern education. There are attempts to define and outline the necessary directions of change for Polish education, but they do not fully reflect the essence of the problem, hence there is the idea of entering with this article into the discussion about this problem. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
203--216
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
Bibliografia
  • Bednarczyk H. (2002), Polityka społeczna: warunki realizacji i skuteczności , Edukacja Ustawiczna Dorosłych, Warszawa.
  • Bukowitz W.R., Wiliamms R.L. (1999), The Knowledge Management Fildbook, Financial Times , Prentice Hall, London.
  • Goban-Klas T., Sienkiewicz P. (1999), Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania , Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków.
  • Golański M. (2005), Społeczeństwo informacyjne - często (nie)zadawane pytania , "e-mentor", nr 2.
  • Krzysztofek K., Szczepański M. (2002), Zrozumieć rozwój. Od społeczeństw tradycyjnych do informacyjnych , Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
  • Olszak C.M. (2005), Wiedza biznesowa , "Computerworld", nr 1, https://www.computerworld.pl/news/Wiedza-biznesowa,311781,4.html [dostęp: 28.10.2017].
  • Penc J. (2005), Sztuka skutecznego zarządzania , Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171526811

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.