PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 2(56) | 217--231
Tytuł artykułu

Cyfryzacja edukacji w opiniach i doświadczeniach środowiska szkolnego : wyniki badań jakościowych, maj 2017

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Digitisation of Education in Opinions and Experience of the School Environment : Qualitative Research Findings, May 2017
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wraz z upływem czasu, pojęcie "cyfrowa szkoła" wydaje się coraz bliższe zarówno w wymiarze mentalnym, jak i systemowym. Za raportami podsumowującymi projekty, programy i dyskusje nieustanie pojawiają się pytania: Po co cyfryzować szkoły? Jak nauczyciele postrzegają proces cyfryzacji? Co na temat cyfryzacji sądzi środowisko szkolne, dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie, rodzice? Jaki sens ma wdrożenie technologii cyfrowych w szkołach? Jak wdrażać nowe technologie edukacyjne? Aby odpowiedzieć na te pytania, nie wystarczy podsumować projekty. Potrzebne jest prowadzanie badań jakościowych koncentrujących się zarówno na warstwie narzędziowej, jak i na warstwie metodycznej cyfryzacji. W niniejszym artykule opisano wyniki badań jakościowych prowadzonych przez autorkę w 12 polskich szkołach na terenie całej Polski, prezentujących efekty cyfryzacji, opinie oraz doświadczenia wynikające z wdrożenia technologii cyfrowych w tych placówkach. Do badania wybrano szkoły, w których już wdrożono technologie cyfrowe i funkcjonują one w badanej placówce minimum 5 lat, co daje możliwość wyciągnięcia pierwszych wniosków oraz obserwacji dydaktycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
Along with lapse of time, the term 'digital school' seems to be closer and closer both in mental and systems terms. Following the reports summarising projects, programmes, and discussions, there constantly emerge the questions: Why schools should be digitised? How teachers perceive the process of digitisation? What is the opinion on digitisation of the school milieu: headmasters, teachers, pupils, and parents? What is the sense of implementation of digital technologies at schools? How to implement new educational technologies? To answer these questions it is not enough to sum up projects. There is the need to carry out qualitative research focused both on the instrumental layer and on the methodological layer of digitisation. In her article, the author described findings of the qualitative research conducted by her at 12 Polish schools across Poland, presenting effects of digitisation, opinions, and experience issuing from the implementation of digital technologies at those establishments. She selected for the survey the schools where there had already been implemented digital technologies and they had been in operation at the school surveyed for at least 5 years, what provides an opportunity to draw first conclusions and didactic observations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
217--231
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
Bibliografia
  • Bednarek J. (2006), Multimedia w kształceniu , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Clarke A. (2007), e-learning. Nauka na odległość , Wydawnictwa Komunikacji i Łącznoś ci, Warszawa .
  • Hamblin A. (1974), Evoluation and Control of Training , McGraw-Hill, Maidenhead.
  • Kwiatkowska I. (2003), E-learning i nowe media w polityce Unii Europejskiej , "Edukacja Medialna", nr 3.
  • Kwiatkowska I. (2003), Wirtualne uniwersytety. Cz. 2. , "Edukacja Medialna", nr 2.
  • Plebańska M. (2009), Charakterystyka nauczania na odległość , (w:) Okońska-Walkowicz M . P. A . , O kompetencjach kluczowych, e-learningu i metodzie projektów , W S i P, Warszawa.
  • Plebańska M. (2011), E-Learning, Tajniki edukacji na odległość , C.H. Beck, Warszawa.
  • Rosenberg M. (2001), e-Learning. Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age , Mcgraw-Hill Publ. Comp., New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171526821

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.