PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 505 Globalne i lokalne strategie logistyczne | 421--430
Tytuł artykułu

Logistycznych a ich współpraca z klientami w adaptacyjność usługodawców Łańcuchu dostaw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Adaptability of Logistics Service Providers vs. Their Cooperation With Customers in The Supply Chain
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszej pracy przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród 110 przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych zlecających obsługę logistyczną. Celem badania było określenie zależności między adaptacyjnością usługodawców logistycznych a ich współpracą z klientami. Sformułowano hipotezę o istotnej i pozytywnej zależności między tymi zmiennymi, którą zweryfikowano w drodze ilościowej analizy danych zgromadzonych z zastosowaniem ankiety elektronicznej. Analizę oraz interpretację danych przeprowadzono z wykorzystaniem pakietu SPSS. Wyniki badań wskazują, że respondentów cechuje większa skłonność do wyrażania pozytywnych niż negatywnych opinii na temat zdolności adaptacyjnych usługodawców logistycznych, jak i dowodzą istnienia pozytywnej zależności między adaptacyjnością a współpracą z klientami w łańcuchu dostaw(abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents the results of research conducted among 110 manufacturing and trading companies that used logistics services. The aim of the study was to determine the relationship between the adaptability of LSPs and their cooperation with customers. Research hypothesis was formulated that there was a significant and positive relationship between these two variables, which was verified using quantitative methods. The SPSS package was used to prepare the results. Research shows that respondents felt more positive than negative about the adaptability of LSPs. The results proved the existence of positive relationship between adaptability and cooperation with customers in the supply chain(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bilińska-Reformat K., Świtała M., 2016, Współpraca operatorów logistycznych z producentami produktów FMCG - wybrane aspekty handlowe, Rocznik Handel Wewnętrzny w Polsce 2011-2016, IBRKiK, Warszawa, s. 364-379.
  • Brennan D.R., Turnbull P.W., Wilson T., 2003, Dyadic adaptation in business-to-business markets, European Journal of Marketing, vol. 37, no. 11/12, s. 1636-1665.
  • Bryson J.R., Clark J., Vanchan V., 2015, Handbook of Manufacturing Industries in the World Economy, EE Publishing, Cheltenham, Northampton.
  • Ferrer M., Santa R., Hyland P.W., Bretherton P., 2010, Relational factors that explain supply chain relationships, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, vol. 22, no. 3, s. 419-440.
  • Gadde L.-E., Hulthen K., 2009, Improving logistics outsourcing through increasing buyer - provider interaction, Industrial Marketing Management, vol. 38, no. 6, s. 633-640.
  • Hallen L., Johanson J., Seyed-Mohamed N., 1991, Interfirm adaptation in business relationships, The Journal of Marketing, vol. 55, no. 2, s. 29-37.
  • Hertz S., Alfredsson M., 2003, Strategic development of third party logistics providers, Industrial Marketing Management, no. 32, s. 139-149.
  • Hsiao H.I., Kemp R.G.M., Vorst J.G.A.J., Omta S.W.F., 2010, A classification of logistics outsourcing level and their impact on service performance: evidence form the food processing industry, Int. J. Production Economics, vol. 124, no. 1, s. 75-86.
  • Jasińska J., 2015, Zmiany w organizacjach: sprawne zarządzanie, sytuacje kryzysowe i warunki osiągania sukcesu, Frel, Warszawa.
  • Knemeyer A.M., Murphy P.R., 2004, Evaluating the performance of third-party logistics arrangements: A relationship marketing perspective, Journal of Supply Chain Management, vol. 40, no. 1, s. 35-51.
  • Lambert D.M., Cooper M.C., 2000, Issues in supply chain management, Industrial Marketing Management, vol. 29, no. 1, s. 65-83.
  • Large R.O., Kramer N., Hartmann R.K., 2011, Customer-specific adaptation by providers and their perception of 3PL-relationship-success, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, vol. 41, no. 9, s. 822-838.
  • Latusek-Jurczak D., 2011, Zarządzanie międzyorganizacyjne, Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Lee H.L., 2004, The triple-A supply chain, HBR, vol. 82, no. 10, s. 1-11.
  • Olsen S.O., 2002, Comparative evaluation and the relationship between quality, satisfaction and repurchase loyalty, Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 30, no. 3, s. 240-249.
  • Sahay B.S., 2003, Supply chain collaboration: the key to value creation, Work Study, vol. 52, no. 2, s. 76-83.
  • Schmidt S.O., Tyler K., Brennan R., 2007, Adaptation in inter-firm relationships: classification, motivation, calculation, Journal of Services Marketing, vol. 21, no. 7, s. 530-537.
  • Soosay C.A., Hyland P., 2015, A decade of supply chain collaboration and directions for future research, Supply Chain Management: An International Journal, vol. 20, no. 6, s. 613-630.
  • Stank T.P., Goldsby T.J., Vickery S.K., Savitskie K., 2003, Logistics service performance: estimating its influence on market share, Journal of Business Logistics, vol. 24, no. 1, s. 27-55.
  • Świtała M., Klosa E., 2015, The determinants of logistics cooperation in the supply chain - selected results of the opinion poll within logistics service providers and their customers, LogForum, vol. 11, no. 4, s. 329-340.
  • Wafler B.H., Swierczek F., 2013, Closing the distance: a grounded theory of adaptation, Journal of Asia Business Studies, vol. 8, no. 1, s. 65-80.
  • Zhu X., Zolkiewski J., 2016, Exploring service adaptation in a business-to-business context, Journal of Service Theory and Practice, vol. 26, no. 3, s. 315-337.
  • Zowada K., 2015, Decyzje logistyczne w sektorze MŚP - wyniki badań, Logistyka, nr 3, s. 229-231.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171526899

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.