PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 9 (CD) | 359--371
Tytuł artykułu

Komercjalizacja rezultatów projektów badawczo-rozwojowych związanych z projektowaniem systemów informatycznych

Warianty tytułu
Commercialization of Research and Development Projects Regarding the Implementation of Information Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W publikacji została omówiona problematyka wprowadzania na rynek rezultatów projektów badawczo-rozwojowych w branży informatycznej. Wskazano główne formy komercjalizacji produktów programowych, tj. komercjalizacja bezpośrednia - sprzedaż licencji i usług informatycznych oraz komercjalizacja pośrednia - tworzenie przedsiębiorstw technologicznych (spin off, spin out, spin in). Omówiono praktyczne doświadczenia związane z dywersyfikacją funkcjonalności oprogramowania w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa. Strategia komercjalizacji produktów programowych została omówiona na przykładzie zintegrowanego systemu wspomagającego procedury diagnostyki przemysłowej. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the issues of implementing the results of research and development projects in the IT. The main forms of commercialization of program products are indicated: direct commercialization - sale of licenses and IT services, indirect commercialization - creation of technology companies (spin off, spin out, spin in). The article discusses practical experience related to the diversification of software functionality depending on the needs of the enterprise. The software commercialization strategy has been discussed on the example of an integrated system supporting industrial diagnostics procedures. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
359--371
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Barszcz, M. (red.) (2017). Komercjalizacja B+R dla praktyków 2016. Warszawa: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, s. 20.
  • 2. Ewaluacja procesu komercjalizacji wyników prac B+R oraz współpracy jednostek naukowych z przedsiębiorcami w ramach I osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (Poddziałanie 1.1.2 oraz Poddziałanie 1.3.1). Raport końcowy. (2014). Pracownia Badań i Doradztwa "Re-Source" Korczyński Sarapata sp.j. na zlecenie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, s. 26.
  • 3. Gorynia, M. (2007). Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw. Warszawa: PWE, s. 125.
  • 4. Hindle, K., Yencken J. (2004). Public research commercialization, entrepreneurship and new technology based firms: an integrated model. W: The International Journal of Technological Innovation, Entrepreneurship and Technology Management, 24 (10). www.sciencedirect.com, (12.03.2018) s. 801.
  • 5. Kumański, M. (2016). Przedsiębiorczość akademicka, czyli koncepcja spółek typu spin off. W: Journal of Modern Management Process, 1(1)/2016. journalmmp.com, (12.03.2018) s. 90.
  • 6. Makowiec, M. (2012). Spółki typu spin-off/out jako katalizator rozwoju polskiej gospodarki. W: Z. Olesiński (red.), Wybrane aspekty rozwoju przedsiębiorczości akademickiej. Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowski, s. 27.
  • 7. Rymarczyk, J. (2004). Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE, s. 195-196.
  • 8. Trzmielak, D. (2013). Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 21.
  • 9. Trzmielak, D., Bradley Zehner II W. (2011). Metodyka i organizacja doradztwa w zakresie transferu i komercjalizacji technologii. Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, s. 166.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171527215

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.