PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 43 | 68--77
Tytuł artykułu

Mentalne bariery innowacyjności Polaków

Warianty tytułu
Mental Barriers of Poles' Innovation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł Mentalne bariery innowacyjności Polaków charakteryzuje dystans, jaki dzieli Polskę w zakresie innowacyjności od innych krajów świata, w tym krajów Unii Europejskiej. Szukając przyczyn tego stanu rzeczy autorka wskazuje na niektóre z barier mentalnych Polaków przyczyniających się do utrwalania postaw anty-innowacyjnych i utrudniających kreowanie postaw twórczych. Koncentruje uwagę na dwóch kwestiach - specyfice socjalizacji oraz działalności edukacyjno-oświatowej, jako głównych czynnikach determinujących słabość innowacyjną społeczeństwa polskiego, uznając je za istotne przeszkody w nastawieniach innowacyjnych społeczeństwa polskiego. (abstrakt oryginalny)
EN
The papers Mental barriers of Poles ' innovation addresses the distance which Poland keeps to other countries including those in the EU. The paper indicates some of the mental barriers among Poles, contributing to anti-innovative incentives and obstructing creative attitudes. It concentrates on two issues: specificity of socialization and educational activities as the main factors determining innovative weakness of Polish society. (original abstract)
Rocznik
Tom
43
Strony
68--77
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Biuro Analiz Sejmowych, nr 6 (30), 28 marzec 2008.
  • Cichy K., Malaga K., Kapitał ludzki w modelach i teorii wzrostu gospodarczego, [w:] Kapitał ludzki i kapitał społeczny a rozwój regionalny, red. M. Herbst, Scholar, Warszawa 2007, s. 18-49.
  • Drozdowski R., Zakrzewska A., Puchalska K., Morchat M., Mroczkowska D., Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010, s. 18.
  • Drucker P., Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992, s. 30.
  • European Innovation Scoreboard 2009, European Commission Enterprise and Industry, www. proinno-europe.eu.
  • Glinka B., Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości, PWE, Warszawa 2008, s. 69.
  • IMD World Competitiveness Yearbook 2010, www.worldcompetitiveness.com.
  • Grabowska I., Kotowska I., Edukacja, Diagnoza społeczna 2009, red. J. Czapiński, T. Panek, Warszawa 2009, s. 91- 92.
  • Kleiber M., Uwierzmy we własne możliwości, wywiad z prezesem PAN, "Dziennik Rzeczpospolita", 29 czerwiec 2010.
  • Krzyminiewska G., 2010, Weakness of human capital in rural areas as a threat to sustainable development, [w:] Sustainable local development conditions of regional and local development, red. P. Mickiewicz, В. Mickiewicz, T.III, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Szczecin.
  • Roland-Levy Ch., W jaki sposób nabywamy pojęcia i wartości ekonomiczne?, [w:] Psychologia ekonomiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, red. T. Tyszka, Gdańsk 2004, s. 277.
  • Sztompka P., Socjologia, Znak, Kraków 2002, s. 416.
  • Świda-Zięba H., Mechanizmy zniewolenia społecznego. Refleksje u schyłku formacji, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 1990, s. 362.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171527439

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.