PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 28 | 154--173
Tytuł artykułu

W stronę grywalizacji

Warianty tytułu
To the Website of Grivalisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie różnych sposobów zastosowania gramifikacji tak w kreowaniu marki (w przypadku klientów zewnętrznych), jak i w celu motywowania zespołu - tak przedstawicieli pokolenia Y i Z, jak i starszego, X, ale poddającego się urokowi gry i zanurzonego na co dzień w świecie wirtualnym. Przybierająca bardzo różne formy, grywalizacja staje się coraz częściej stosowanym motywatorem w rzeczywistości, w której coraz chętniej i częściej ulegamy immersji. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present various ways of using grammar in brand creation (in the case of external clients), and to motivate the team - both representatives of the Y and Z generation, as well as the older, X, but undergoing the charm of the game and submerged every day in the virtual world. Taking on a very different form, gamification is becoming an increasingly used motivator in the reality in which we are more and more often and more often subject to immersion. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
154--173
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk z siedzibą w Łodzi
Bibliografia
  • 1. Bauman Z., Płynna nowoczesność [Smooth modernity], Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006.
  • 2. Campbel W.K., Twenge J.M., The Narcissism Epidemic, New York: Atria, A division of Simon & Schuster, Inc., 1230 Avenue of the Americas, New York, NY 10020, 2009.
  • 3. Cunningham Ch., Zichermann G., Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych [oryg. Gamification by design: implementing game mechanics in web mobile apps], przeł. R. Jońca, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
  • 4. Fazlagic J., Charakterystyka pokolenia Y [Characteristics of the Y generation], "E-mentor" 3(25), Warszawa 2008.
  • 5. Gadomska-Lila K., Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi [Generation Y a challenge for human resource management], "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 1, Warszawa 2015.
  • 6. Garcia A. C. (et.al.), Ethnographic Approaches to the Internet and Computer-Mediated Communication, "Journal of Contemporary Ethnography" nr 38 (1), Arkansas 2009.
  • 7. Gościcka U., Pujszo M., Motywujące narzędzia budowania relacji kierownik-podwładny [Motivating tools for building a manager-subordinate relationship], (w:) P Burkiewicz, G. Główczyk, U. Gościcka, M. Pujszo, I. Zaborowska, Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi. Cykl warsztatów dla kadry kierowniczej [Effective management of human resources. A series of workshops for managers], Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Warszawa 2012.
  • 8. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów [Convergence culture. The clash of old and new media], Warszawa 2007
  • 9. Kroenke A., Pokolenie X, Y, Z w organizacjach [Generation X, Y, Z in organizations], "Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej" 61 (1202), Łódź 2015.
  • 10. Ludwikowska K., Wyzwania nowoczesnego menedżera w procesach doskonalenia pracowników [Challenges of a modern manager in the processes of employee improvement], "Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej" 61 (1202), Łódź 2015.
  • 11. Luecke R., Jak zatrudnić i zatrzymać najlepszych. Sprawdzone metody rekrutacji i motywowania pracowników [oryg. Hiring and keeping the best people], przeł. Karolina Krzywicka-Szpor Warszawa, MT Biznes, Warszawa 2003.
  • 12. McQueen M., Pokolenie Y. Współistnienie czy współdziałanie. Nowe zasady komunikacji międzypokoleniowej [oryg. The New Rules od Engagement], przeł. L. Grzegrzółka, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2016.
  • 13. Ostrowicki M., Wirtualne "realis": estetyka w epoce elektroniki [Virtual "realis": aesthetics in the era of electronics], Universitas, Kraków 2006.
  • 14. Stachura K., Towarzyskie aspekty interakcji w internecie, czyli o uspołecznieniu poprzez zapośredniczenie [Social aspects of online interaction, or socialization through mediation], (w:) M. Szpunar (red.), Paradoksy internetu [Internet paradoxes], Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011.
  • 15. Stefaniak I. M., Wirtualne światy a rynek pracy [Virtual worlds and the labor market], "Przegląd Nauk Stosowanych" 4, Opole 2012
  • 16. Tkaczyk P., Grywalizacja [Gamification], Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
  • 17. http://adnext.pl/grywalizacja-w-it-przyklady/
  • 18. http://aktywator.eu/badanie-zaangazowania-pracownikow/
  • 19. http://antyweb.pl/hack-room-warszawa/
  • 20. https://blog.goldenline.pl/2015/12/28/ziemia-2-czyli-grywalizacja-w-sluzbie-rekrutera/
  • 21. https://ceo.com.pl/gra-grywalizacje-korzyscia-dla-wszystkich-87372/2
  • 22. https://gamfi.pl/pl/textpage/rekrutacja,54.html
  • 23. http://grywalizacja.to/grywalizacja-w-rekrutacji/
  • 24. https://hrpolska.pl/hr/narzedzia/grywalizacja-w-firmie-odpowiedzi-na-kryzys-zaanga-owania-zespo-u.html
  • 25. https://komorkomat.pl/3-godziny-dziennie-poswiecamy-smartfonowi/
  • 26. http://markapracodawcy.pl/grywalizacja-w-employer-branding/
  • 27. https://marketingprzykawie.pl/espresso/warzywne-inspiracje-platforma-grywalizacyjna-bonduelle-po-roku-aktywnosci/
  • 28. http://www.newsweek.pl/wiedza/nauka/grywalizacja--czyli-kazdy-w-cos-gra,96308,1,1.html
  • 29. https://nofluffjobs.com/blog/2017/08/03/dlaczego-warto-stosowac-grywalizacje-w-rekrutacji-programistow/
  • 30. https://oxido.pl/blog/trendy/czym-jest-grywalizacja-inspirujace-przyklady
  • 31. http://www.kp.pl/dla-mediow/kompania-piwowarska-rekrutuje-do-portalu-dla-milosnikow-piwa-beerlovers-pl
  • 32. https://hrpolska.pl/hr/narzedzia/grywalizacja-w-firmie-odpowiedzi-na-kryzys-zaanga-owania-zespo-u.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171527573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.