PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 33 | 115--123
Tytuł artykułu

Definiowanie kluczowych czynników sukcesu w procesie kształtowania strategii przedsiębiorczej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Defining Key Success Factors in a Process of Enterprising Strategy Shaping
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przetrwanie przedsiębiorstwa w czasach kryzysów uzależnione jest od wielu czynników, w szczególności zaś od wiedzy na temat aktualnych i przyszłych, możliwych stanów środowiska, a także umiejętności wykorzystania wiedzy do niezbędnej transformacji dostosowującej przedsiębiorstwo do stanu otoczenia. Przedsiębiorstwa powinny skupiać swoją uwagę na wszelkich możliwościach zdobywania nowych i umacniania dotychczasowych przewag konkurencyjnych. Jednym z ważnych obszarów kształtowania przewag jest gromadzenie i przetwarzanie właściwych danych, niezbędnych dla procesów decyzyjnych. Celem opracowania jest prezentacja sposobu wykorzystania klasycznej analizy kluczowych czynników sukcesu w procesie budowania strategii przedsiębiorczej. (abstrakt oryginalny)
EN
Keeping company alive in times of permanent crisis is dependent on many factors, especially from knowledge concerning current and future possible states of environment and also skills of usage of this knowledge for necessary transformation adjusting a firm to its surroundings state. Companies should concentrate their attention on any possibilities of achieving new competitive advantages and strengthening former ones. A one of important areas of competitive advantages shaping is appropriate data gathering, which are necessary for decision processes and a selection of adequate method of their processing. A goal of the elaboration was presenting way of application of classic analysis of key success factors in a process of enterprising strategy building. (original abstract)
Rocznik
Tom
33
Strony
115--123
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  • Banaszyk P., Formułowanie celów strategicznych w zarządzaniu polskimi przedsiębiorstwami, "Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu", Seria II Prace Habilitacyjne, Zeszyt 152, Poznań 1998.
  • Bielski I., Definiowanie łańcucha wartości w kontekście formułowania strategii przedsiębiorczej, [w:] Problemy zarządzania strategicznego wobec przemian w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw, red. J. Stankiewicz, UZ, Zielona Góra 2010.
  • Bielski I., Innowacje. Przewodnik dla twórców i menedżerów, Seria TQM, OPO, Bydgoszcz 1994.
  • Bielski I., Obszary i sposoby budowania przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa, Materiały konferencji: Automatyzacja produkcji '97. Innowacje w technice i zarządzaniu, Politechnika Wrocławska, Wrocław 1997.
  • Bielski I., Współczesny marketing. Filozofia, strategie, instrumenty, Studio Emka, Warszawa 2006.
  • Bielski I., Innowacje w kreowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Rozprawy nr 125,Wydawnictwa Uczelniane UTP, Bydgoszcz 2007.
  • Cyrson E., Nowy paradygmat strategii konkurencji [w:] Konkurencyjność przedsiębiorstw, nowe podejście, red. E. Skawińska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Poznań 2002.
  • Drucker P.F., Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
  • Drucker P.F., The theory of the business, Harvard Business Review, September - October 1994.
  • Drucker P.F., Zarządzanie w czasach burzliwych, Nowoczesność, Warszawa 1995.
  • Hamel G., Bringing Silicon Valley Inside, Harvard Business Review IX-X.1999.
  • Hillier F.S., Lieberman G.J., Introduction to Operations Research, McGraw-Hill Publishing Company, New York 1986.
  • Jaśkowski P., Sobotka A., Analiza kluczowych czynników sukcesu w projektowaniu strategii ogólnej przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 1997, nr 7-8.
  • Jay A., Machiavelli i zarządzanie, PWE, Warszawa 1996.
  • Krupski R., Formułowanie strategii w ujęciu szkoły zasobowej, "Współczesne Zarządzanie", 2006, nr 2.
  • Machaczka J., Machaczka K., Organizacja przedsiębiorcza - optymalna konfiguracja rozwojowa,[w.] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, red. M. Haffer, S. Sudoł, Wydawnictwo UMK, Toruń 1999.
  • Prokesch S.E., Mastering Chaos at the High-Tech Frontier: An Interview with Silicon Graphic 's EdMcCraken, "Harvard Business Review" XI - XII. 1993.
  • Ries A., Trout J., 22 niezmienne prawa marketingu, PWE. Seria: Marketing bez tajemnic, Warszawa 1997.
  • Shaw R., Nowe spojrzenie na marketing, Studio Emka, Warszawa 2001.
  • Stankiewicz M.J., Metody inwentyczne w rozwiązywaniu problemów strategicznych przedsiębiorstwa przemysłowego, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Rozprawy, Toruń 1988.
  • Stevenson H., Roberts M., Grousbeck I. (1989), New Business Ventures and the Entrepreneur, Irwin.
  • Timmons J.A., Smollen L.E., Dingee A.L. (1985), New Venture Creation. A Guide to Entrepreneurship, Irwin, Homewood, Illinois.
  • Wawrzyniak B., Odnawianie przedsiębiorstwa, Na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa 1999.
  • Wawrzyniak B., Polityka strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1989.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171528472

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.