PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 31 | 105--118
Tytuł artykułu

Gamifikacja w procesie adaptacji pracownika

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Gamification in the Employee's Adaptation Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Proces wdrożenia (ang. onboarding) i przygotowania pracownika do objęcia nowego stanowiska jest niezwykle ważny w budowaniu poziomu zaangażowania. Według badań Wenhurst Group (2016) w ciągu pierwszych czterdziestu pięciu dni zatrudnienia następuje 22-procentowa rotacja, a połowa zatrudnionych w pierwszym półroczu pracy odchodzi. Strategia adaptacji pracownika powinna mieć charakter długofalowy i być wspierana przez różne systemy i narzędzia. Przykładem takiego rozwiązania jest gamifikacja bazująca na scenariuszu gier. W artykule wyjaśniono istotę wdrożenia pracownika, które opiera się na gamifikacji. Studium przypadku przedstawia potencjał i korzyści wynikające z zastosowania gamifikacji w procesie adaptacji.(abstrakt oryginalny)
EN
The process of preparing (onboarding) an employee for a new position is extremely important in building the level of commitment. According to a study by the Wenhurst Group, during the first forty-five days of employment, there is a 22% turnover, and half of the new employees leave in the first half of the year. Onboarding should be carefully devised as a long-term strategy, supported by various tools. An example of such a solution is gamification based on the game scenario. The article explains the essence of the employee implementation based on gamification. The case study shows the potential and benefits resulting from the use of this type of mechanism.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--118
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska, doktorantka
Bibliografia
  • Aberdeen (2017), Digital Keys to Onboarding the Next-Gen Employee, http://aberdeenessentials.com/hcm-essentials/digital-keys-onboarding-next-gen-employee/ (dostęp: 30.05.2018).
  • Armstrong M. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Bielecki W.T., Wardaszko M. (eds.) (2009), Games and Simulation in Business Learning and Teaching, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne: Kozminski University, Warszawa.
  • Christiansen L., Stein M.A. (2010), Successful Onboarding. A Strategy to Unlock Hidden Value Within Your Organization, McGrawHill, New York.
  • Ferrazzi K. (2015), Technology Can Save Onboarding from Itself, "Harvard Business Review", https://hbr.org/2015/03/technology-can-save-onboarding-from-itself (dostęp: 20.06.2018).
  • Forbes (2018), Nastał rynek pracownika w Polsce. 60 proc. firm ma problemy z zatrudnieniem nowych osób, https://www.forbes.pl/kariera/rynek-pracy-w-polsce-w-2018-roku/mtkp2w0 (dostęp: 20.06.2018).
  • Griffin R.W. (2017), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Grywalizacja24 (2016), Cztery typy graczy wg Richarda Bartle'a, http://grywalizacja24.pl/4-typy-graczy-wg-richarda-bartlea/ (dostęp: 01.06.2018).
  • GUS (2018), https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/bezrobocie-rejestrowane/stopa-bezrobocia-rejestrowanego-w-latach-1990-2018,4,1.html (dostęp: 30.06.2018).
  • https://www.top-employers.com/pl-PL/companyprofiles/pl/grupa-saint-gobain/ (dostęp: 20.06.2018).
  • https://www.westhill.pl (dostęp: 20.06.2018).
  • Jamka B. (2001), Dobór zewnętrzny i wewnętrzny pracowników. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa.
  • Jelonek D. (2016), Zdolność absorpcji wiedzy a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 281.
  • Kania K., Smolarek M. (2017), Analiza rozwoju gamifikacji biznesowej na przykładzie przedsięwzięć realizowanych w Polsce, "Informatyka Ekonomiczna", nr 2(44). DOI: 10.15611/ie.2017.2.05
  • Kłonczyński A. (2016), Zalety i ograniczenia gamifikacji jako metody kształcenia w naukach humanistycznych, "Argumenta Historica. Czasopismo Naukowo-Dydaktyczne", nr 3/16.
  • Kostro P. (2017), Grywalizacja wkracza do polskich firm, Puls Biznesu, https://www.pb.pl/gamifikacja-wkracza-do-polskich-firm-861010 (dostęp: 01.06.2018).
  • Król H., Ludwiczyński A. (2014), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Listwan T. (red.) (2006), Zarządzanie kadrami, wyd. 3 uaktualnione i poszerzone, C.H. Beck, Warszawa.
  • Łukasik K., Ryś K. (2013), Wyzwania i perspektywy współczesnego zarządzania. Innowacje. Kryzys. Przedsiębiorczość. Tom 1, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • Misztal A. (2015), Grywalizacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, "Nauki o Zarządzaniu", nr 3(24). DOI: 10.15611/noz.2015.3.08
  • Nakonieczna D. (2018), Kluczowy proces w życiu pracownika i firmy, "Personel Plus", nr 2(123).
  • Paharia R. (2014), Lojalność 3.0, MT Biznes, Warszawa.
  • Perechuda K., Chomiak-Orsa I., Hołodnik D. (2013), Relacyjne modele biznesu w kreowaniu przedsiębiorczości, [w:] Jelonek D., Nowicki A. (red.), Wiedza i technologie informacyjne w kreowaniu przedsiębiorczości, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • Pocztowski A. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie - Procesy - Metody, wyd. 2 zm., PWE, Warszawa.
  • Prószyński J. (2011), Nowinki w marketingu, czyli jak angażować ludzi, [w:] Komputer Świat Raport Game Raport Game Industry Trends, No Noobs, Warszawa.
  • Szkoła Inspiracji (2017), Grywalizacja - co to jest i co ja z tego będę miał?, http://szkolainspiracji.pl/motra/grywalizacja/ (dostęp: 18.06.2018).
  • TenderHut (2018), Onboarding w nowoczesnym wydaniu - co robić, żeby dobrze wprowadzić nowego pracownika?, https://infowire.pl/generic/release/383556/onboarding-w-nowoczesnym-wydaniu-co-robic-zeby-dobrze-wprowadzic-noweg/ (dostęp: 30.05.2018).
  • Tkaczyk P. (2012), Grywalizacja. Jak zastosować mechanizm gier w działaniach marketingowych, Helion, Gliwice.
  • Wójcik P. (2015), Grywalizacja w projektach wytwarzania oprogramowania, http://zarzadzanieprojektami.org/warsztat/grywalizacja-w-projektach-wytwarzania-oprogramowania_417 (dostęp: 31.05.2018).
  • Wrona K. (2013), Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych, "Marketing i Rynek", nr 10.
  • Zichermann G., Cunningham Ch. (2012), Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, Helion, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171528586

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.