Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Use of Agile Approach in Business Model Transformation of Organisation
Języki publikacji
Abstrakty
Podejście zwinne powstało jako metodyka realizacji projektów rozwoju oprogramowania, natomiast obecnie stosowane jest w transformowaniu modeli biznesowych organizacji. Ze względu na rosnącą turbulentność otoczenia w wielu branżach niezbędne staje się identyfikowanie przez naukę metod, które pozwalałyby na kształtowanie potencjału przedsiębiorstw do podejmowania zmian, ciągłego rozwoju oraz odnowy. Artykuł został przygotowany na podstawie badań autora, które polegały na analizie blisko 50 organizacji w różnych branżach (w okresie ostatnich 12 lat). Przedstawiono w nim wycinek wyników badań w zakresie identyfikacji wykorzystania podejścia zwinnego w transformacji modelów biznesowych. Zostały również wskazane kierunki doskonalenia - metoda zwinna.(abstrakt oryginalny)
The agile approach was created as a methodology of implementation of software development projects, however, currently it is used in business model transformation of organisation. Due to increasing turbulance in many industries, it became necessary to scientifically identifiy the methods which would allow for shaping enterprises' potential to undertake changes, develop continuously and renew. This article was based on the research conducted by the author and it includes the analysis of nearly fifty companies from different industries (the last twelve years). The article presents a fragment of reasearch findings in the following areas: identification of agile approach useage in business model transformation and areas of development - agile method.(original abstract)
Twórcy
autor
- Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Bibliografia
- Blank S.G., 2006, The Four Steps to the Epiphany. Successful Strategies for Products that Win, lulu.com, https://web.stanford.edu/group/ e145/cgi-bin/winter/drupal/upload/handouts/Four_Steps.pdf, data udostępnienia: 14-08-2018.
- Cieśliński W., 2011, Doskonalenie procesowej orientacji przedsiębiorstw, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław.
- Cooper R.G., 2016, Agile-stage-gate hybrids, Research Technology Management, vol. 59, iss. 1.
- Dikert K., Paasivaaraa M., Lassenius C., 2016, Challenges and success factors for large-scale agile transformations: A systematic literature review, "The Journal of Systems and Software", vol. 119.
- Idzikowski W., Perechuda I., 2017, Wykorzystanie podejścia zwinnego z branży IT do tworzenia modeli biznesowych organizacji sportowych, Wyd. UE we Wrocławiu (w druku).
- Ignatius A., 2016, Toward a more agile future, "Harvard Business Review", May iss.
- Kumar V., 2010, Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
- Laloux F., 2015, Pracować inaczej. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa.
- Maurya A., 2012, Running Lean: Iterate from Plan a to a Plan That Works, O'Reilly Media, Sebastopol, USA.
- Muduli A., 2013, Workforce agility: A review of literature, "The IUP Journal of Management Research", vol. XII, no. 3.
- Nir E., 2014, Hooked, How to Build Habit-Forming Products, Pengouin Group, USA.
- Onken M., Campeau D., 2016, Lean startups: Using the business model canvas, "Journal of Case Studies", vol. 34, no. 1.
- Pope-Ruark R., 2015, Introducing agile project management strategies in technical and professional communication courses, "Journal of Business and Technical Communication", vol. 29, iss. 1.
- Ries E., 2011, Metoda lean startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Wydawnictwo OnePress, Gliwice.
- Ries E., 2013, What large companies can learn from start-ups, interviewed with J. Euchner, "Research Technology Management", July-August iss.
- Sinek S., 2013, Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują do działania, Wydawnictwo OnePress, Gliwice.
- Wendler R., 2013, The structure and components of agility - a multi-perspective view, "Informatyka Ekonomiczna", nr 28.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529030