PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 30 | 135--142
Tytuł artykułu

Pojęcie i istota wynagrodzenia całkowitego / kompleksowego (Total Rewards) - wzajemne korzyści dla przedsiębiorstwa oraz jego pracowników

Warianty tytułu
Concept and Essence of Total Rewards - Mutual Benefits for the Company and Its Employees
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczne zmiany, wynikające z potrzeb zmieniającego się rynku, determinują dostosowanie do tych zmian, również w dziedzinie zarządzania wynagrodzeniami. Z perspektywy efektywnego zarządzania organizacją, zarządzanie wynagrodzeniami polega, na formułowania i wdrażaniu takich strategii, procedur oraz procesów, których celem jest należyte wynagradzanie pracowników, za pomocą zarówno środków materialnych, jak i niematerialnych. Rozumiane w taki właśnie sposób wynagrodzenie, nazywane jest wynagrodzeniem całkowitym lub kompleksowym. W opracowaniu przedstawiono próbę usystematyzowania wiedzy, doprecyzowania pojęcia wynagrodzenie kompleksowe/ całkowite, w języku polskim oraz przedstawienia jego istoty. (abstrakt oryginalny)
EN
Dynamic changes resulting from changing market needs determine adapt to these changes, also in the field of compensation management. From the viewpoint of effective organization management, compensation management is based on formulation and implementation of such strategies, procedures and processes that aim to appropriate reward employees with material resources and intangible rewards. Understood in this way compensation is called Total Rewards. The paper presents an attempt to systematize knowledge, clarify the concept Total Reward in Polish and to present its essence. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
135--142
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Armstrong M., Zarządzanie wynagrodzeniami, [Compensation management], Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków, 2009.
  • 2. Armstrong M, Cummins A., The reward management Toolkit, Kogan Page, London, 2011.
  • 3. Beck-Krala E., Wynagrodzenia pracowników w organizacji. Teoria i praktyka, [Rewarding employees in organizations. Theory and practice], Wydanie I, AGH, Krakow, 2013.
  • 4. Beck-Krala E., Ocena efektywności systemów wynagrodzeń, [Pay System Effectiveness: Evoluation], "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 5, 2012.
  • 5. Borkowska S., Wynagradzanie, [Rewarding], (w:) Król H., Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, [Human resource management. Creating the human capital of the organization], Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006, s.693.
  • 6. Borkowska S., Struktura wynagrodzeń w procesie zmian, [Reward structure in the process of Change], "Zarządzanie. Zasobami Ludzkimi", nr 5, 2012.
  • 7. Borkowska S., Skuteczne strategie wynagrodzeń - tworzenie i zastosowanie, [Effective pay strategies - design and implementation Skuteczne strategie wynagrodzeń], Woltes Kluwer Poland, Warsaw, 2012.
  • 8. Bergmann T.J., Scarpello V.G., Compensation decision making, fourth edition, South Western Thomson Learning, Mason, 2002.
  • 9. Jędrzejczak J., Budowa i zarządzanie systemami wynagrodzeń, [Construction and management of payment systems], ODDK, Gdańsk, 2001, s.72.
  • 10. Kawka T., Analiza zarządzania wynagrodzeniami w organizacjach nowej gospodarki w Polsce, [Analysis of compensation management in new economy organizations in Poland], "Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 429, 2016.
  • 11. Sedlak K., Total Rewards - przyszłość systemów wynagradzania, [Total Rewards the future of compensation systems], "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 5, 2012.
  • 12. Thompson P., Total Reward, Chartered Institute of Personnel and Development, London, 2002.
  • 13. Thompson P., Total Rewards Strategy, in: L.A. Berger, D. Berger, The compensation handbook,. A state-of-the-art guide to compensation strategy and design, McGraw Hill Professional, 2008.
  • 14. Sedlak & Sedlak, https://wynagrodzenia.pl/kategoria/total-rewards, dostęp 2015.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529044

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.