PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 6, cz. 3 Współczesne wyzwania marketingowe | 55--66
Tytuł artykułu

Product Sharing as an Alternative to Buying on the Example of a Car

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is determine the direction of changes in the ways of using cars resulting from activities related to creating value by sharing resources. The author proposed a research question of how the form of car ownership will change in the future. Using literature review and desk research, the author presents the idea of product sharing and car sharing and advantages of these ideas. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Baran G. (2014), Marketing współtworzenia wartości z klientem [in:] Ł. Sułkowski, J. Otto (eds.), Metody zarządzania marketingowego, Diffin, Warszawa.
  • Baruk J. (2013), Innowacje jako czynnik sukcesu organizacji, "Zarządzanie i Finanse", Tom 4, Nr 1.
  • Brzustewicz P. (2013), Zrównoważone rozwiązania w transporcie miejskim - kierunki rozwoju, "Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie", Vol. 40.
  • Gunter McGrath R. (2013), Transient Advantage, "Harvard Business Review", June.
  • Jaros B. (2016), Sharing economy jako ważny trend w obszarze zrównoważonej konsumpcji, "Handel Wewnętrzny", Nr 5(364).
  • Kostelecka A. (2015), Badanie wybranych cech parkowania w polskich miastach, "Zeszyty Naukowo- techniczne SITK RP. Oddział w Krakowie", Nr 1(105).
  • Merkisz-Guranowska A., Stańko K. (2014), Strategie wprowadzania na rynek pojazdów elektrycznych w wybranych krajach europejskich, "Logistyka", Nr 4.
  • Mitręga M., Małecka A. (2015), Uwarunkowania uczestnictwa w tzw. ride sharing (wspólnych przejazdach) - wyniki badań użytkowników blablacar, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", Nr 41, Tom 2.
  • Pakulska T. (2016), Otoczenie przedsiębiorstw a rozwój sharing economy [in:] ed. M. Poniatowska- Jaksch, R. Sobiecki, Sharing economy (gospodarka współdzielenia), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Pomykalski P. (2008), Zmiany strategiczne w kształtowaniu innowacyjności przedsiębiorstwa, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", Nr 20.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2005), Przyszłość konkurencji, Wyd. PWE, Warszawa.
  • Rust R.T., Moorman Ch., Bhalla G. (2010), Rethinking Marketing, "Harvard Business Review", January-February.
  • Seliga R. (2012), Rola marketingu społecznego w koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu [in:] A. Kaleta, K. Moszkowicz (ed.) Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu".
  • Sierpiński G. (2012), Zachowania komunikacyjne osób, podróżujących a wybór środka transportu w mieście, "Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport", Zeszyt 84.
  • Słupińska M. (2015), Ekonomia dzielenia się? Między racjonalnym wyborem a towarzyskością. Próby socjologicznych interpretacji zjawiska "wspólnych przejazdów", "Studia Socjologiczne", Nr 3.
  • Stopczyński B. (2012), Wykorzystanie mediów społecznościowych w przedsiębiorstwach rodzinnych, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Zeszyt 8, Tom XIII.
  • Sułkowski Ł. (2014), Alternatywne paradygmaty współczesnego marketingu [in:] J. Otto, Ł. Sułkowski (eds.), Metody zarządzania marketingowego, Difin, Warszawa.
  • Szymańska A.I. (2017), Sharing economy jako nowy trend w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 9.
  • Szymczak M. (2013), W oczekiwaniu na autonomiczne samochody. Czy spełnią oczekiwania kierowców i jak wpłyną na miasta?, "Transport miejski i regionalny", Nr 10.
  • Zenger T. (2013), What Is the Theory of Your Firm, "Harvard Business Review", June.
  • Zgiep Ł. (2014), Sharing economy jako ekonomia przyszłości, "Myśl Ekonomiczna i Polityczna", Nr 4 (47).
  • Ziobrowska J. (2017), Sharing economy jako nowy trend konsumencki [in:] U. Kalina-Prasznic (ed.), Własność w prawie i gospodarce, "Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego", Wrocław.
  • Cisco (2014), 2014 Connected World Technology Final Report [online], https://newsroom.cisco. com, access: 20.01.2018.
  • Gregoire E. (2015), New Report Details the Likely Evolution of the Market for Self-Driving Cars [online], http://www.bcg.com/, access: 20.01.2018.
  • Łuba P., Senger K., Kwiatkowski B., Tomkiewicz E. (2016), (Współ)dziel i rządź! Twój nowy model biznesowy jeszcze nie istnieje [online], https://www.pwc.pl/pl/, access: 20.01.2018.
  • Deloitte (2014), Media Consumer 2014. The digital divide [online], http://www2.deloitte.com/uk/ en.html, access: 20.01.2018.
  • PwC Polska (2016), Ekonomia współdzielenia to początek ery prosumentów [online], https://www. pwc.pl/pl/media/2016/, access: 20.01.2018.
  • Historia wypożyczalni samochodów [online], https://car-rental.pl/blog/historia-wypozyczalni-samochodow/, access: 20.01.2018.
  • Systemy naprowadzania na parkingi w miastach [online], http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/, access: 20.01.2018.
  • Transport sharing w Europie [online], https://www.shopalike.pl/, access: 20.01.2018.
  • https://www.getaround.com/, access: 20.01.2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529132

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.