PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 9 (CD) | 871--881
Tytuł artykułu

Reklama natywna - skuteczna forma działań marketingowych

Warianty tytułu
The Native Advertising - an Effective Form of the Marketing Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono problematykę reklamy natywnej. Zwrócono uwagę na ewolucję strategii marketingowych warunkowanych czynnikami behawioralnymi oraz technologicznymi. W formie syntetycznej wskazano na stopień zastosowania reklamy natywnej, wskaźniki jej pomiaru oraz formy kreacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the problem of the native advertising. The authors turn attention to the importance the evolution of marketing strategies conditioned by behavioral and technological factors. Additionally the degree of application of native advertising, indicators of its measurement and forms of creation was pointed out. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
871--881
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
  • Politechnika Częstochowska
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Benway, J. P., Lane, D. M. (1998). Banner Blindness: Web Searchers Often Miss "Obvious", http://www.ruf.rice.edu/~lane/papers/banner_blindness.pdf (20.03.2018).
  • 2. Farnworth D. (2014). 12 Examples of Native Ads (And Why They Work), https://www.copyblogger.com/examples-of-native-ads/ (20.03.2018).
  • 3. IAB Polska (2016). Przewodnik po reklamie natywnej. Definicje, formy, kanały dystrybucji, zasady transparentności, prognozy, https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/12/Przewodnik-po-reklamie-natywnej.pdf
  • 4. IAB Polska, PwC (2017). AdEx 2017'Q3: wydatki na reklamę cyfrową po trzech kwartałach 2017.
  • 5. Interactions Europe, IRCenter (2015). Reklama natywna, http://media.wix.com/ugd/56a698_0aa467295e9d414dae593c94f1fffce4.pdf (28.03.2018).
  • 6. Królewski J., Sala P. (red.) (2014). E-MARKETING. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 7. Libert K. (2015). Comparing the ROI of Content Marketing and Native Advertising. Harward Business Review https://hbr.org/2015/07/comparing-the-roi-of-content-marketing-and-native-advertising (22.03.2018).
  • 8. Microsof Canada (2015). Microsoft Attention Spans Research Report, Consumer Insights, https://pl.scribd.com/document/265348695/Microsoft-Attention-Spans-Research-Report (04.03.2018).
  • 9. Nielsen J. (2006). F-Shaped Pattern For Reading Web Content (original study) https://www.nngroup.com/articles/f-shaped-pattern-reading-web-content-discovered/ (10.03.2018).
  • 10. Pagendarm M., Schaumburg H. (2001). Why Are Users Banner-Blind? The Impact of Navigation Style on the Perception of Web Banners, https://journals.tdl.org/jodi/index.php/jodi/article/view/36/38 (20.03.2018).
  • 11. Pernice K. (2017). F-Shaped Pattern of Reading on the Web: Misunderstood, But Still Relevant (Even on Mobile), https://www.nngroup.com/articles/f-shaped-pattern-reading-web-content/ (15.03.2018).
  • 12. Sokołowski A., Wrzalik A. (2016). Świadomość znaczenia content marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwach. W: E. Kulej-Dudek, P. Kobis (red.) Rozwój i doskonalenie funkcjonowania organizacji. Przedsiębiorstwa w erze nowych technologii, działań innowacyjnych i społecznie odpowiedzialnych. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
  • 13. Sokołowski A., Wrzalik A., Niedbał R. (2017). Systemy monitoringu sieci Internet skutecznym elementem kreowania strategii marketingowej, Marketing i Rynek, nr 7, 684-694.
  • 14. Stawarz-García B. (2017). Content marketing i social media: Warszawa Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 15. Vinderslev A. (2015). What's the status on measuring effectiveness of native advertising? https://nativeadvertisinginstitute.com/blog/whats-the-status-on-measuring-effectiveness-of-native-advertising/ (22.03.2018).
  • https://www.pb.pl/polacy-w-czolowce-blokujacych-reklamy-internetowe-829688 (20.03.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529224

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.