PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 2 | 63--78
Tytuł artykułu

Przywództwo jako czynnik wzmacniający zaangażowanie pracowników w organizacji uczącej się na przykładzie podmiotu gospodarczego prowadzącego działalność w branży IT

Autorzy
Warianty tytułu
Leadership as a Factor Enhancing Employees' Involvement in Learning Organization Based on Economic Entity Operating in the IT Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany, jakie zachodzą współcześnie zmuszają przedsiębiorstwa do postawienia sobie pytania o jakość przywództwa w organizacji i o to, czy dotychczasowe działania w tej dziedzinie wspierają ich rozwój i osiąganie celów, które sobie wyznaczyły. Organizacje, aby miały szansę na odniesienie sukcesu w szybko zmieniającym się otoczeniu konkurencyjnym, zmuszone są do wprowadzenia nowych paradygmatów przywódczych. W nowym środowisku znaczna część sukcesu przedsiębiorstwa zależeć będzie od zaangażowania jej pracowników, a co za tym idzie od wartości dodanej jaką wytworzą. Zaangażowanie pracowników jest jednym z mierników oceny skuteczności działań przywódców. Niniejszy artykuł składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej na podstawie przeglądu literatury, została omówiona koncepcja organizacji uczącej się, znaczenie zaangażowania oraz rola przywództwa w tego typu organizacji. W części badawczej została podjęta próba weryfikacji empirycznej przywództwa w organizacji uczącej się i jego wpływu na zaangażowanie pracowników, na przykładzie podmiotu gospodarczego funkcjonującego w branży IT. (abstrakt oryginalny)
EN
The changes that are taking place today force companies to ask themselves about the quality of leadership in the organization and whether their current activities in this field support their success and development. Organizations, in order to have the chance to succeed in a rapidly changing competitive environment, are forced to introduce new leadership paradigms. In the new environment, a significant part of the company's success will depend on the commitment of its employees, and hence on the added value they create. Employee engagement is one of the measures to assess the effectiveness of leaders' actions. In this article, based on a literature review, the concept of learning organization, the essence of engagement and the role of leadership in this type of organization were discussed. In the research part, an attempt was made to verify the empirical leadership in the learning organization and its impact on employee involvement based on economic entity operating in the IT industry. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--78
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Britt T. (1999), Engaging the Self in the Field: Testing the Triangle Model of Responsibility, Personality and Social Psychology Bulletin, 1999/25, s. 696-706.
  • Caprino K. (2013), 6 Essential Ways To Build A Positive Organization, https://www.forbes.com/sites/kathycaprino/2013/12/13/6-essential-ways-to-build-a-positive-organization/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529248

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.