PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | z. 118 XL Jubileuszowe Śląskie Dni Organizacji Nowoczesność Przemysłu i Usług | 100--115
Tytuł artykułu

Pomiar dokonań w projakościowo zorientowanej organizacji - uwarunkowania, trendy i wyzwania

Warianty tytułu
Performance Measurement System in Quality Oriented Organization - Determinants and Challenges
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pomiar dokonań w organizacjach to jedno z kluczowych zagadnień będących w centrum zainteresowania menedżerów organizacji. W szczególności prowadzenie pomiarów realizowanych działań i uzyskiwanych osiągnięć to priorytetowy element zarządzania przez cele. Jakie uwarunkowania i wyzwania czekają przed menedżerami współcześnie kreującymi systemy pomiaru dokonań organizacji w dobie cyfryzacji, tj. automatyzacji, robotyzacji, czyli funkcjonowania w trybie gospodarki 4.0 i tworzenia się tzw. gospodarki na żądanie? Celem opracowania jest identyfikacja uwarunkowań, trendów oraz wyzwań i rekomendacji w obszarze pomiaru dokonań organizacji w erze gospodarki cyfrowej, gospodarki na żądanie. Do realizacji celu wykorzystano metodę analizy literatury. (abstrakt oryginalny)
EN
Measuring results is one of the key issues in the focus of the organization's managers. In particular, conducting measurements of implemented activities and achieved results is a priority element of management by objectives. What conditions and challenges await the managers who create Performance Measurement Systems today in the era of digitization, i.e. automation, robotics, or functioning in Industry 4.0, and the emergence of the Ondemand Economy? The aim of the study is to identify conditions, trends, challenges and recommendations in the area of Performance Measurement Systems in Industry 4.0 and Ondemand Economy. The literature review is the method used in the study. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • 1. Ahmed, O. (2017). Integrated Performance Measurement System. Trakia Journal of Sciences, 15, 1, 145-151.
  • 2. Akhtar, M., and Sushil (2018). Strategic performance management system in uncertain business environment: An empirical study of the Indian oil industry. Business Process Management Journal, 24, 4, 923-942.
  • 3. Alach, Z. (2017). Performance measurement maturity in a national set of universities. International Journal of Productivity and Performance Management, 66, 2, 216-230.
  • 4. Baird, K. (2017). The effectiveness of strategic performance measurement systems. International Journal of Productivity and Performance Management, 66, 1, 3-21.
  • 5. Barata, J., Rupino Da Cunha, P., and Stal, J. (2018). Mobile supply chain management in the Industry 4.0 era: An annotated bibliography and guide for future research. Journal of Enterprise Information Management, 31, 1, 173-192.
  • 6. Bonciu, F. (2017). Evaluation of the impact of the 4th Industrial Revolution on the labor market. Romanian Economic and Business Review, 12, 2, 7-16.
  • 7. De Geuser, F., Mooraj, S., and Oyon, D. (2009). Does the balanced scorecard add value? Empirical evidence on its effect on performance. European Accounting Review, 18(1), 93-122.
  • 8. Edgeman, R., Bourne, M., Bititci, U.S., and Nudurupati, S. (2017). Remastered, reinvented and reimagined: evolving and merging performance management and measurement paths. Measuring Business Excellence, 21, 3, 209-213.
  • 9. Filipowicz-Florczyk, A. (2014). Key performance indicators of the HR function. Organization & Management Scientific Quarterly, 4(28), 75-87.
  • 10. Gębczyńska, M. (2017). System pomiaru efektywności a efektywność rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Organization & Management Scientific Quarterly, 1(37), 69-80.
  • 11. Giovannoni, E., and Maraghini, M.P. (2013). The challenges of integrated performance measurement systems: Integrating mechanisms for integrated measures. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 26, 6, 978-1008.
  • 12. Hoque, Z., and James, W. (2000). Linking balanced scorecard measures to size and market factors: Impact on organizational performance. Journal of Management Accounting Research, 12(1), 1-17.
  • 13. Lin, D., Lee, C.K.M., Lau, H., and Yang, Y. (2018). Strategic response to Industry 4.0: an empirical investigation on the Chinese automotive industry. Industrial Management & Data Systems, 118, 3, 589-605.
  • 14. Liu, C. (2017). International Competitiveness and the Fourth Industrial Revolution. Entrepreneurial Business and Economics Review, 5(4), 111-133.
  • 15. Neely, A., Gregory, M., and Platts, K. (2005). Performance measurement system design: A literature review and research agenda. International Journal of Operations & Production Management, 25(12), 1228-1263.
  • 16. Nowak, E. (2011). Wielowymiarowość systemu oceny dokonań przedsiębiorstwa. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, 182. Wrocław, 375-382.
  • 17. Nowak, E. (2013). Pomiar dokonań przedsiębiorstwa jako zadanie rachunkowości. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, 289. Wrocław, 427-437.
  • 18. Nowak, E. (red.) (2012). Pomiar i raportowanie dokonań przedsiębiorstwa. Warszawa: CeDeWu.
  • 19. Prisecaru, P. (2016). Challenges of the fourth industrial revolution. Knowledge Horizons - Economics, 8, 1, 57-62.
  • 20. Rasid, S.Z.A., Golshan, N., Mokhber, M., Tan, G., and Mohd-Zamil, N.A. (2017). Enterprise Risk Management, Performance Measurement Systems and Organizational Performance in Malaysian Public Listed Firms. International Journal of Business and Society, 18, 2, 311-328.
  • 21. Sangwa, N.R., and Sangwan, K.S. (2018). Development of an integrated performance measurement framework for lean organizations. Journal of Manufacturing Technology Management, 29, 1, 41-84.
  • 22. Sommer, L.: Industrial Revolution - Industry 4.0: Are German Manufacturing SMEs the First Victims of this Revolution? Journal of Industrial Engineering and Management, 8(5), 1512-1532.
  • 23. Strange, R., and Zucchella, A.: Industry 4.0, global value chains and international business. Multinational Business Review, 25, 3, 174-184.
  • 24. The third industrial revolution. The Economist, 403, 8781, Apr. 21, 2012, p. 15.
  • 25. Uyar, A. (2009). Quality performance measurement practices in manufacturing companies. The TQM Journal, 21, 1, 72-86.
  • 26. Wilkesmann, M., and Wilkesmann, U. (2018). Industry 4.0 - organizing routines or innovations? VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 48, 2, 238-254.
  • 27. Wolniak, R. (2017). Postrzeganie ról i funkcji menedżera we współczesnej organizacji przez osoby na stanowiskach kierowniczych. Organization & Management Scientific Quarterly, 1(37), 131-142.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529268

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.