PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 6, cz. 3 Współczesne wyzwania marketingowe | 111--125
Tytuł artykułu

Integrated Communication in Business Transactions of the Internet Space

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Internetization, computerization and robotization include more and more areas of functional structures of market entities. The implementation of the idea of the New Economy based on information and knowledge is implemented in access to an immense number of current data and unlimited possibilities of their aggregation and processing. Integrated communication covers more and more functional areas of enterprises as well as economies. In a global village, being online and being compatible in accordance with the technologized reality and the determinant role of the client create the image of the modern world. A decade ago, communication was associated with a homogeneous communication path and stationary transaction formula. The development of technology has radically changed the situation. Currently, regardless of whether the client uses a smartphone, a desktop computer, a laptop or whether he appears physically in a shop, he can almost everywhere initiate an offer inquiry, which the company should be prepared to react to. It is therefore worth exploring the subject of the application of innovative communication solutions based on the Internet that support business transactions with their clients. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Adamczewski P. (2001), Internet w praktyce biznesu, AE, Poznań.
  • Al-Noorachi M., Kolasińska-Morawska K. (2015), Marketingowe zarządzanie satysfakcją klienta, "Studia i Monografie", Nr 63, SAN, Łódź.
  • Budzanowska-Drzewiecka M., Lipińska A. (2012), Wykorzystywanie Internetu w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw w opinii menedżerów, "Komunikacja Społeczna", Nr 4.
  • Chodak G. (2010), Internet jako dodatkowy kanał dystrybucji - efekt synergii czy kanibalizm?, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", Nr 9, Wrocław.
  • Collin S. (1998), Internet w biznesie - nowe perspektywy rozwoju, Poltext, Warszawa.
  • Furtak R., Rogala P. (2003), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Garbarski L. (2001), Zachowania nabywców, PWE, Warszawa.
  • Hoffmann T. (2011), Marketing Relacyjny w Zarządzaniu przedsiębiorstwem [in:] Koncepcje i Metody Zarządzania, SWSPiZ, Łódź.
  • Jaska E. (2014), Wpływ reklamy na postawy konsumentów jako element budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, "Handel Wewnętrzny", Nr 1 (354).
  • Kolasińska-Morawska K., Pytel M. (2017), E-learningowe - technologia w edukacji, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Tom XVIII, Zeszyt 4, Część I, SAN, Łódź.
  • Kolasińska-Morawska K., Sułkowski Ł., Morawski P. (2017), Agility in customer service using cloud based CRM systems and enterprise collaboration tools [in:] A. Jurcic, D. Oreski, M.Mikic (ed.), Economic and Social Development, 21st International Scientific Conference on Economic and Social Development, Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Croatia.
  • Kruk T..J. (2015), Internet rzeczy - rzecz o analizie ryzyka [in:] G. Szpor (ed.), Internet rzeczy. Bezpieczeństwo w Smart city, C.H. Beck, Warszawa.
  • Mrozowski M. (2001), Media masowe, ASPRA-JR, Warszawa.
  • Pilarczyk B. (2004), Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa.
  • Raport E-commerce w Polsce 2017, "Gemius dla e-Commerce Polska" [online], https://www.gemius. pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne. html, access: 05.02.2018.
  • Rydel M. (2001), Komunikacja marketingowa, ODiDK, Gdańsk.
  • Sułkowski Ł. (2016), Metody kształtowania kultury organizacyjnej [in:] T. Listwan, Ł. Sułkowski, Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa.
  • Szewczyk A. (2006), Podstawy e-biznesu, USz, Szczecin.
  • Sznajder A. (2000), Marketing wirtualny, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  • Szpunar M. (2007), Internet jako skuteczne narzędzie PR [in:] D. Tworzydło, T. Soliński, Pracownicy i media w procesie komunikacji, WSZiI, Rzeszów.
  • Śliwińska K., Pacut M. (2011), Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Waśkowski Z. (2002), Zastosowanie marketingu partnerskiego w budowie trwałych więzi z klientami, "Marketing i Rynek", Nr 2.
  • Żurak-Owczarek C. (2013), E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Analiza i próba oceny, UŁ, Łódź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529348

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.