PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1070, t. 1 Agrobiznes 2005 : zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 1 | 70--77
Tytuł artykułu

Rozwój produktu markowego turystyki na terenach wiejskich

Warianty tytułu
Development of Branded Product of Tourism in Rural Areas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W Polsce rozwój obszarów wiejskich wiąże się ściśle z sytuacją rolnictwa i kierunkami jego przekształceń. Rolnictwo w naszym kraju ma bardzo istotne znaczenie społeczne i ekonomiczne, chociaż udział tego sektora w PKB jest stosunkowo niski (2,6%).
Konieczność kształtowania środowiska rolniczego równolegle z procesami jego użytkowania wymaga podejścia kompleksowego, dostrzegania wielofunkcyjności obszarów wiejskich oraz oparcia zarządzania na mocnych podstawach in formacyjnych. Ma to również istotne znaczenie z punktu widzenia wspierania polityki regionalnej oraz wyznaczania obszarów problemowych czy też obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania. (fragment tekstu)
EN
The paper presents the main role of tourism with special regards of rural tourism as a crucial factor development of rural areas. The author concentrates on issues connected with branded product of tourism with special regard to West Pomeranian Region, highlighting strong and weak sides of a product and chances and risks of its development. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Rolnicza w Szczecinie
Bibliografia
  • Czyż H., Kitczak T., Agroturystyczne wykorzystanie obszaru stanowiącego otoczenie Jeziora Bydgoszcz, [w:] Agroturystyka w teorii i praktyce, Olsztyn 2002, s. 168.
  • Drzewiecki М., Podstawy agroturystyki, Wyd. OPO, Bydgoszcz 2002, s. 36.
  • Kandefer W., Produkt agroturystyczny - uwarunkowania rozwoju, [w:] Agroturystyka w teorii i praktyce, Olsztyn 2002, s. 12.
  • Kłodziński М., Wielofunkcyjności warunkiem aktywizacji gospodarczo-społecznej obszarów wiejskich, [w:] Wieś i rolnictwo w badaniach społeczno-ekonomicznych, PAN, IRW1R, Warszawa 1996.
  • Majewski J., Lane B., Turystyka wiejska i rozwój lokalny, Fundusz Współpracy 2000.
  • Middleton V.T.C., Marketing w turystyce, PARP, Warszawa 1996, s. 88-90.
  • Program rozwoju turystyki w województwie zachodniopomorskim na lata 2003-2006.
  • Wiatrak A.P., Zagadnienia kształtowania produktu turystycznego obszarów wiejskich, [w:] Turystyka w rozwoju lokalnym, SGGW, Warszawa 2004, s. 149.
  • Żelazna K., Turystyka - alternatywą czy koniecznością rozwoju obszarów wiejskich, [w:] Turystyka w rozwoju lokalnym, SGGW, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529562

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.