PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 tom 1 | 79--88
Tytuł artykułu

Factors Motivating Customers from Poland, Lithuania and Latvia to Shop Online - a Comparative Analysis

Warianty tytułu
Czynniki motywujące klientów z Polski, Litwy i Łotwy do robienia zakupów w Internecie - analiza porównawcza
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The popularity of online shopping continues to grow, hence the identification of motivators for online shopping plays an important role in explaining market decisions and developing marketing strategies. The article aim is to identify factors motivating for online shopping and to determine if there are statistically significant differences regarding motivators depending on the country of origin of e-clients. The study is based on the results of survey conducted by the CAWI technique on a sample of 1,713 people making online purchases in three European countries: Poland, Lithuania and Latvia. (original abstract)
Popularność zakupów w Internecie stale rośnie - stąd też ustalenie motywatorów robienia zakupów internetowych odgrywa ważną rolę w wyjaśnianiu decyzji rynkowych i rozwijaniu strategii marketingowych. Celem artykułu jest identyfikacja czynników motywujących do robienia zakupów w Internecie oraz ustalenie, czy występują statystycznie istotne różnice dotyczące motywatorów w zależności od kraju pochodzenia e-klientów. Analiza opiera się na wynikach badania przeprowadzonego techniką CAWI na próbie 1,713 osób dokonujących zakupów online w trzech krajach europejskich: Polsce, Litwie i Łotwie. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
79--88
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Bedyńska S., Cypryjańska M. (red.) (2013), Statystyczny drogowskaz. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego, Sedno, Warszawa.
  • Cai Y., Cude B.J. (2016), Online Shopping, (in:) Xiao J.J. (Ed.), Handbook of Consumer Finance Research, Springer International Publishing.
  • Chen H.M, Chia Huei W., Tsai S.B, Yu J., Wang J., Zheng Y. (2016), Exploring key factors in online shopping with a hybrid model, "SpringerPlus", No. 5.
  • E-commerce w Polsce (2017), Gemius dla e-Commerce Polska (2017), https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html [acccess: 15.01.2018].
  • GUS (2016), Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2012-2016, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/[access: 15.01.2018].
  • Lemańska-Majdzik A. Smoląg K., (2016), Zakupy online - wybrane aspekty związane z decyzjami klientów, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 122.
  • Ma M., Ma R., (2012), The Factors Affecting the Attitude of University Students towards Online Shopping. A Case Study of Students in Honghe University, (in:) Jin D., Lin S. (Eds.), "Advances in ECWAC", Vol. 2, AISC 149.
  • Maciejewski G. (2016), Zakupy online w opiniach e-konsumentów z wybranych krajów Europy, "Studia i Prace WNEiZ US", nr 43/3.
  • Mącik R. (2011), Przedmowa, (in:) Mącik R. (red.), Wpływ technologii Informacyjnych i komunikacyjnych na zachowania konsumentów - studium empiryczne, UMCS, Lublin.
  • Minxi W., Huimin Z., Xin L. (2014), An Empirical Study of Customer Behavior Online Shopping in China, (in:) Xu J. et al. (Eds.), Proceedings of the Seventh International Conference on Management Science and Engineering Management, Vol. 1, Lecture Notes in Electrical Engineering 241, DOI: 10.1007/978-3-642-40078-0_15.
  • Nwaizugbo I.C, Ifeanyichukwu C.D. (2016), Understanding consumers' behavior Towards online shopping: A study of online shoppers in anambra state, "International Journal of Sales, Retailing and Marketing", Vol. 5, No. 2.
  • Parsons A.G. (2002), Non-Functional Motives for Online Shoppers: Why We Click, "Journal of Consumer Marketing", No. 5.
  • Raport E-commerce 2012 (2012), Internet Standard, http://www.internetstandard.pl/e-commerce [access: 15.01.2018].
  • Shahriar A., Shariffar A. (2011), Non-Functional Shopping Motives Among Iranian Consumers, "Management & Marketin", Vol. IX, Iss. 2.
  • Solomon M.R. (2008), Consumer Behavior, Pearson, New York.
  • Stanisz A. (2006), Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny, Tom 1, Statystyki podstawowe, StatSoft Polska, Kraków.
  • Jóźwiak J., Podgórski J. (red.) (2009), Statystyka od podstaw, PWE, Warszawa.
  • Tkaczyk J. (2010), Zachowania konsumenckie w środowisku wirtualnym (on-line), (in:) Pilarski S., Awdziej M., Czaplicka M., Tkaczyk J., Zięba K., Klient i Marketing, UWM, Olsztyn.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529594

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.