PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 6, cz. 3 Współczesne wyzwania marketingowe | 201--214
Tytuł artykułu

Partia "antysystemowa" jako produkt polityczny - przypadek czeskiego ugrupowania ANO 2011

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Anti-system Party as a Political Product. The Case of Czech Political Grouping ANO 2011
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie ewentualnego stosowania zabiegu marketingowego w postaci kreowania produktu politycznego przez stronnictwo antysystemowe, stojące w opozycji do klasycznych partii i ich sposobów prowadzenia polityki (w tym korzystania z narzędzi marketingowych). Do realizacji tego celu posłuży analiza przypadku nowego ugrupowania politycznego ANO 2011, powstałego i funkcjonującego w specyficznych warunkach rozchwianego systemu partyjnego współczesnej Republiki Czeskiej. (fragment tekstu)
EN
The contemporary crisis of democracy sets a background for the rise of anti-system parties that may reject not only traditional political movements, but also traditional political marketing, changing it for anti-establishment rhetoric and more innovative methods of political communication. The aim of the article is to ascertain whether the anti-system political grouping can be created as a political product, and thus turned into a contradiction to what it is expected to be. The method applied is a case study of Czech political grouping ANO 2011. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • A marriage of love and convenience (2013), "The Economist" [online], https://www.economist.com/ blogs/easternapproaches/2013/10/czech-politics; dostęp: 6.08.2017.
  • ALDE Party - Member Parties [online], https://www.aldeparty.eu/members/member-parties, dostęp: 17.08.2017.
  • Andrej Babiš a jak změnil českou politiku (Best of 2011-2017) [online], https://www.youtube.com/ watch?v=6JDDgce5YO0, dostęp: 14.08. 2017.
  • Andrej Babiš adopts combative tone following re-election as ANO leader [online], http://www. czech.cz/en/News/Andrej-Babis-adopts-combative-tone-following-re-el, dostęp: 14.08.2017.
  • Andrej Babisz skrytykował nowelizację ustawy o konflikcie interesów [online], http://wiadomosci. onet.pl/swiat/czechy-andrej-babisz-skrytykowal-nowelizacje-ustawy-o-konflikcie-interesow/ ss290e, dostęp: 23.08.2017.
  • Bardsley D. (2013), Babiš's purchase of Mafra raises questions of motives, ,,Prague Post" [online], https://www.praguepost.com/business/16648-babiss-purchase-of-mafra-raises-questions-ofmotives. html, dostęp: 23.08. 2017.
  • Bělíček J., Šplíchal P. (2016), The future leader of Czechia? Meet Andrej Babiš [online], http://politicalcritique.org/cee/czech-republic/2016/meet-andrej-babis/, dostęp: 22.08.2017.
  • Brzoza K. (2014), Entertainizacja polityki, "Zeszyty prasoznawcze", t. 57, nr 2 (218).
  • Cwalina W., Falkowski A. (2006), Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Czy PKN Orlen zapłacił łapówkę za przejęcie czeskiego Unipetrolu? [online], http://www.bankier. pl/wiadomosc/Czy-PKN-Orlen-zaplacil-lapowke-za-przejecie-czeskiego-Unipetrolu-1330300. html, dostęp: 22.08.2017.
  • Czyż A., Kubas S. (2012), Czechy i Słowacja. Politologiczne studium wspólnej i oddzielnej państwowości, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice.
  • de Candole J. (2014), Why is the next Czech PM surrounding himself with police and spooks? [online], http://www.intellinews.com/comment-why-is-the-next-czech-pm-surrounding-himselfwith- police-and-spooks-500440650/?archive=bne, dostęp: 21.08.2017.
  • Groszkowski J. (2011), Kryzys rządowy w Czechach [online], https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/ analizy/2011-04-13/kryzys-rzadowy-w-czechach, dostęp: 5.08.2017.
  • Groszkowski J. (2013a), Kryzys tradycyjnych partii w Czechach [online], https://www.osw.waw. pl/pl/publikacje/analizy/2013-10-09/kryzys-tradycyjnych-partii-w-czechach, dostęp: 5.08.2017.
  • Groszkowski J. (2013b), Upadek rządu w Czechach w związku z aferą korupcyjno-obyczajową, [online], https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/analizy/2013-06-19/upadek-rzadu-w-czechach-w-zwiazku-zafera-korupcyjno-obyczajowa, dostęp: 6.08.2017.
  • Jeziński M. (2004), Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
  • Jeziński M. (2013), Kryzys marketingu politycznego i jego kontekstowe uwarunkowania [w:] A. Kasińska-Metryka, R. Wiszniowski (red.), Kryzys marketingu politycznego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Kokot M. (2017), Niezatapialny jak Babisz. Żadne afery nie imają się "czeskiego Trumpa", "Gazeta Wyborcza" [online], http://wyborcza.pl/7,75399,22161206,niezatapialny-jak-babisz-zadne-afery- nie-imaja-sie-czeskiego.html, dostęp: 23.08.2017.
  • Kowanda C. (2014), Zły Czech - Andrej Babiš. Żarłoczny Babisconi, "Polityka", [online], http://www. polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/1552361,1,zly-czech--andrej-babi.read, dostęp: 21.08.2017.
  • Krawiec S. (2014), Nowy wicepremier Czech może zrujnować polskich producentów, "Wprost", [online], https://www.wprost.pl/tylko-u-nas/435220/Nowy-wicepremier-Czech-moze-zrujnowacpolskich-producentow.html, dostęp: 21.08. 2017.
  • Mazur M. (2006), Marketing polityczny. Studium porównawcze kampanii wyborczych w USA i w Polsce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Mruk H., Rutkowski I.P. (1994), Strategia produktu, PWE, Warszawa.
  • Ogrodnik Ł. (2017), Implikacje kryzysu politycznego w Czechach, "Biuletyn PISM", nr 50 (1492). Oxford reference [online], http://www.oxfordreference.com/view/10.1093/oi/authority. 20110803095417571, dostęp: 25.07.2017.
  • Palata L. (2016), Andrej Babisz, czeski Donald Trump, gra romską kartą, "Gazeta Wyborcza" [online], http://wyborcza.pl/1,75399,20643318,andrej-babisz-czeski-donald-trump-gra-karta-romska. html, dostęp: 22.08. 2017.
  • Skorzycki M. (2015), Patologie zachowań polityków w demokracji medialnej [w:] G. Ignatowski, Ł. Sułkowski, Z. Dobrowolski (red.), Oblicza patologii zawodowych i społecznych, Difin, Warszawa.
  • Sobkowiak L. (2013), Marketing polityczny: kryzys czy pragmatyka? [w:] A. Kasińska-Metryka, R. Wiszniowski (red.), Kryzys marketingu politycznego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Sobolewska-Myślik K. (2016), Niepartyjne inicjatywy polityczne jako nowy sposób politycznego zaangażowania obywateli? Czechy, Polska, Słowacja, "Studia Środkowoeuropejskie i Bałkanistyczne", t. XXIV.
  • Spurný J. (2002), The richest Czech keeps a secret, "Respekt" [online], https://www.respekt.cz/respekt-in-english/the-richest-czech-keeps-a-secret, dostęp: 22.08.2017.
  • The World's Billionaires [online], https://www.forbes.com/billionaires/list/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529628

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.