PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 2(22) Społeczno-kulturowy kontekst rozwoju turystyki i rekreacji w metropoliach = The Socio-cultural Context of the Development of Tourism and Recreation in Metropolises | 103--117
Tytuł artykułu

Współpraca polskich miast z blogerami w zakresie promocji turystycznej

Warianty tytułu
Cooperation of Polish Cities with Bloggers in the Area of Tourism Promotion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest określenie charakteru i zakresu współpracy polskich miast z blogerami w zakresie promocji turystycznej. Pierwsza część ma charakter przeglądu literaturowego, obejmuje wyniki badań dotyczących najnowszych trendów wykorzystania w promocji turystycznej internetowych liderów opinii, jakimi są blogerzy. Na tej podstawie opisano szczególnie istotne kwestie przy podejmowaniu kooperacji z blogerami, które składają się na systemowy charakter współpracy. Druga część artykułu zawiera koncepcję oraz wyniki przeprowadzonego metodą ankietową badania na temat współpracy polskich miast wojewódzkich z blogerami. Wyniki dokonanych analiz pozwoliły scharakteryzować zakres czasowy tej kooperacji, jej cele i formę, kryteria doboru blogerów oraz pomiar efektów współpracy. Ustalono, że współpraca ta nie ma charakteru systemowego. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to determine the character and scope of cooperation between Polish cities and bloggers in relation to the promotion of tourist. The first part of the study is a literature review, including the results of research on the latest trends in the use of online opinion leaders (such as bloggers) in the field of tourism promotion. These findings provide the basis for highlighting particularly important issues involving cooperation with bloggers, which make up a system of cooperation. The second part of the article describes the concept and results of surveys on the subject of cooperation between Polish provincial cities and bloggers. The survey resultswere used to characterize the time range of this cooperation, its goals and form, the criteria for selecting bloggers and measuring the effects of cooperation. The cooperation was found to be non-systemic. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu
Bibliografia
  • Bickart B., Schindler R., 2002, Special Session Summary Expanding the Scope of Word of Mouth: Customer-to-Consumer Information on the Internet, NA-Advances in Consumer Research, 29, 428-430.
  • Brzozowska B, 2014, "Are you in?" - nowe formy promocji w przestrzeni miejskiej, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia de Cultura, 1(88), 156-164.
  • El Boukhari M., Aziz S., 2017, Travel Blogs and Perceived Destination Image: Theoretical Background, World Scientific News, 2, 189-200.
  • Fabijańczyk J., Cupriak A., 2016, Influencer Marketing - praktycznie, WhitePress.pl.
  • Gregor B., Kaczorowska-Spychalska D, 2014, Blogi jako instrument promocji on-line, Studia Informatica, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 35, 17-29.
  • GUS, 2017, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2013- 2017, Warszawa.
  • Hatalska N., 2016, Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie. Raport, Gdańsk, Gdańsk: Zespół Blog Forum Gdańsk, Urząd Miejski w Gdańsku.
  • Kruczek Z., Walas B., 2012, Miasto jako podmiot promocji. Ocena działań promocyjnych Krakowa jako destynacji turystycznej, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 119, 125-140.
  • Maciorowski A., 2013, E-Marketing w praktyce, Warszawa: Samo Sedno Edgar.
  • Nowacki M., 2015,E-Marketing w praktyce regionów turystycznych w Polsce, Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 49, 107-117.
  • Nowakowska A. (red.), 2016, EkoMiasto
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171530166

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.