PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 3 | 59--69
Tytuł artykułu

Wizerunek a innowacyjność współczesnych produktów żywnościowych

Warianty tytułu
The Image and Innovativeness of Contemporary Food Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
"Nowy produkt" jest terminem niejednoznacznym. Na rynku żywnościowym za produkty innowacyjne (nowe) uznaje się takie, które są zupełnie nowe, oraz produkty w różny sposób zmodyfikowane. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących postrzegania wybranych współczesnych produktów spożywczych różniących się odmiennymi charakterystykami determinującymi ich stopień innowacyjności. Zostały wskazane również czynniki determinujące sukces rynkowy nowych produktów spożywczych. Badaniem objęto respondentów z dwóch województw (mazowieckie i lubelskie). Wykorzystano metodę badania ankietowego, instrumentem badawczym był kwestionariusz ankiety. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że funkcjonalne produkty spożywcze są bardziej pozytywnie postrzegane niż produkty tradycyjnie zmodyfikowane. Ponadto, wielofunkcyjność produktów w głównym stopniu decyduje o ich powodzeniu rynkowym. (abstrakt oryginalny)
EN
The new product is an ambiguous term. In the food market, innovative (new) products are those that are completely new and products modified in a different way. In the article, there were presented results of the research concerned perception of selected contemporary food products with different characteristics determining their degree of innovativeness. There are identified factors determining market success of new food products, too. The survey included respondents from two provinces (Mazovian and Lublin Provinces). There was used a questionnaire as a research tool. The research findings show that functional food products are more positively perceived than traditionally modified products. Furthermore, multi-functionality of products mainly determines their market success. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
59--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Białoskurski S., Wojcieszek M. (2015), Marketing lateralny w kształtowaniu wizerunku nowych produktów spożywczych, "Marketing przy Kawie", http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1924 [dostęp: 20.11.2016].
  • Kotler Ph., Trias de Bes F. (2004), Marketing lateralny, PWE, Warszawa.
  • Lazaridis P., Drichoutis A.C. (2016), Food consumption issues in the 21st century, http://www.ip.aua.gr/Studies/Lazaridis-Drichoutis_final.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171530186

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.