PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 10 | 24--35
Tytuł artykułu

Wartości i kreatywność w biznesie - ich rola i efekty na przykładzie sklepu firmowego marki Grześki

Warianty tytułu
Values and Creativity in Business - Their Role and Effects as Illustrated by Grześki Retail Outlet
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wśród menedżerów odpowiedzialnych za rozwój biznesu można zaobserwować dwa stereotypowe podejścia. Według pierwszego w biznesie nie ma miejsca na rozmowę, a tym bardziej pracę opartą na wartościach, ponieważ jest to mało konkretne i nie przystaje do realiów biznesu. Po drugie dominuje pogląd, że kreatywność w biznesie oczywiście jest czymś bardzo pożądanym, ale jednocześnie bardzo trudnym do realizacji ze względu na ograniczenia w zespołach i wiele barier wdrożeniowych. Prezentowany artykuł celowo prezentuje wąski wycinek wyzwań zawodowych autorki, jakim jest sklep firmowy marki Grześki w celu uwypuklenia kilku faktów. Po pierwsze, że wartości w firmie są bardzo ważne i że mogą stać się źródłem jej unikalności. Po drugie, że kreatywność w biznesie nie jest rzeczą trudną, a wymaga jedynie stworzenia odpowiednich warunków pozwalających na jej urzeczywistnienie, a drzemiące w ludziach jej pokłady nie mają granic. Po trzecie, że myślenie w kategoriach wartości i kreatywności to nie wyłącznie domena dużych przedsiębiorstw. I na koniec, jako koronny argument słuszności rozważań, że wartości i kreatywność w przedsiębiorstwie mogą być źródłem bardzo wymiernych korzyści, również finansowych. (abstrakt oryginalny)
EN
There are two stereotypical approaches to be observed among managers responsible for the development of business. The first approach claims there is no room for communication, or work for that matter, based on values, since it is hardly substantive and does not adhere to the realities of business. The second approach is dominated by an opinion that creativity in business is highly desired, however it is very difficult to put into practice due to limitations in teams and numerous implementation barriers. This article purposefully presents a narrow segment of my professional challenges, that is Grześki retail outlet, because it allows to make a few facts evident. Firstly, the fact that values are very important in a company and may become the source of its uniqueness. Secondly, the fact that creativity in business is not difficult and it only requires creating the right conditions that will allow to put it into practice, and the resources of creativity dwelling in people are virtually limitless. Thirdly, the fact that value-based and creativity-based thinking is not limited to large companies, but even a small initiative may become unique with it. Finally, as a crowning argument for the legitimacy of the deliberation, the fact that values and creativity in a company may translate into tangible benefits, including financial profit. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
24--35
Opis fizyczny
Twórcy
  • Colian Sp. z o.o.; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
Bibliografia
  • Boden, M.A. (2004). The Creative Mind: Myths And Mechanisms. London: Routledge.
  • Dyer, J., Gregersen, H. i Christensen, C.M. (2012). DNA Innowatora. Zostań mistrzem we wdrażaniu innowacji. Warszawa: ICAN Institute.
  • HRK (2015). Efektywność, a innowacyjność specjalistów i menedżerów. Pozyskano z: http://www.outsourcingportal.eu/pl/userfiles/image/raporty/2015/10/15/EISM_102015_PL.pdf (07.07.2016).
  • Harvard Business Review Polska (2016). Raport specjalny. Budowanie pozytywnych doświadczeń: czy na pewno wiesz o czym marzą Twoi klienci? Pozyskano z: https://www.hbrp.pl (07.07.2016).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171530422

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.