PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 3 | 231--243
Tytuł artykułu

Percepcja innowacyjności banków i determinanty korzystania z nich wśród klientów indywidualnych z różnych grup wiekowych

Warianty tytułu
Perception of Bank Innovativeness and the Determinants of Their Use among Individual Clients from Different Age Groups
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja sposobu i różnic w percepcji innowacyjności banków i determinant korzystania z innowacji przez konsumentów z różnych grup wiekowych (tzw. generacji X, Y, Baby Boomers) na tle ich ogólnej charakterystyki w kontekście zakresu korzystania z produktów bankowych, w tym zwłaszcza tych innowacyjnych, opartych często na nowoczesnych technologiach. Artykuł powstał na podstawie studiów literaturowych i analizy źródeł wtórnych pochodzących z badanego sektora oraz wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród klientów banków detalicznych. Badania pozwoliły ustalić, że wysoki poziom innowacyjności jest przypisywany silnemu bankowi, wywodzącemu się z badanego regionu, oraz bankom, których modele działania opierają się na innowacyjnych rozwiązaniach. Wiek nie jest tu czynnikiem, który różnicowałby istotnie odpowiedzi. Wśród bodźców zachęcających do korzystania z innowacji, zwłaszcza młodsze pokolenia, szczególne znaczenie mają czynniki związane z wygodą. Wśród barier badani, szczególnie z najstarszego pokolenia, wskazywali na niechęć do zmian, obawę przed nieznanym oraz ryzyko towarzyszące nowym usługom. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to identify the way and differences in the perception of banks' innovativeness and the determinants of using innovations by consumers from different age groups (the so-called X, Y, Baby Boomers generations) against their general characteristics in the context of the use of banking products, especially innovative ones. The article was based on literature studies and analysis of secondary sources from the sector and on the results of surveys among clients of retail banks. The research allowed determining that a high level of innovation is attributed to a strong regional bank and banks whose operating models are based on innovative solutions. Age is not a factor that would differentiate responses. Important incentives to use innovation are the factors related to convenience (especially for the younger generation). Among the barriers, the respondents, especially from the oldest generation, pointed out to the reluctance to change, the fear of the unknown, and the risk associated with new services. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
231--243
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Deal J., Altman D.G., Rogelberg S.G. (2010), Millenials at work: What we know and what we need to do (if anything), "Journal of Business and Psychology", Vol. 25, No. 2.
  • Hardey M. (2011), Generation C content, creation, connections and choice, "International Journal of Market Research", Vol. 53, No. 6.
  • Reisenwitz T.H., Iyer R. (2009), Differences in generation x and generation y: Implications for the organization and marketers, "Marketing Management Journal", Vol. 19, Iss. 2.
  • (www1) https://biznes.newseria.pl/komunikaty/bankowosc/salesforce-klienci,b476628971 [dostęp: 15.11.2017].
  • (www2) https://biznes.newseria.pl/news/banki-przescigaja-sie-w,p473472738 [dostęp: 15.11.2017].
  • (www3) https://fintek.pl/klienci-bankow-oczekuja-innowacyjnych-uslug-finansowych/ [dostęp: 15.11.2017].
  • (www4) https://www.bankier.pl/wiadomosc/Pokolenie-X-najbardziej-aktywne-kredytowo-3166201.html [dostęp: 15.11.2017].
  • (www5) https://www.bankmillennium.pl/documents/10184/25675370/pokolenie-millennium-wswiecie-finansow-i-nowych-technologii-na-tle-generacji-x-i-z.pdf [dostęp: 15.11.2017].
  • (www6) https://www.pb.pl/przychodzi-milenials-do-banku-849978 [dostęp: 15.11.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171530458

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.