Czasopismo
2005
|
nr 1070, t. 1 Agrobiznes 2005 : zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 1
|
277--283
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Building up of Competitive Quality of the Dairy Products and Its Importance for Consumers
Języki publikacji
Abstrakty
Przedsiębiorstwa stojące w obliczu nasilającej się walki konkurencyjnej muszą poszukiwać dróg skutecznego pozyskiwania klientów dla swoich wyrobów. Wielkie bogactwo oferty innych producentów, szczególnie czołowych konkurentów na rynku, skłania do zwiększania atrakcyjności propozycji koszyka wyrobów. Producenci mogą zastosować różne rozwiązania i zbudować swój własny model przewagi konkurencyjnej, który wzmocni pozycje przedsiębiorstwa na rynku. Jakie rozwiązania są najbardziej korzystne dla producentów branży mleczarskiej? Jakie czynniki determinują tę przewagę na rynku? Co może się przyczynić do tego, że jej podstawy będą stabilne i ugruntują pozycję przedsiębiorstwa na rynku? Próbą odpowiedzi na te i inne pytania z tego zakresu jest niniejszy artykuł.
Punktem odniesienia w artykule są badania przeprowadzone wśród 300 konsumentów i 8 przedsiębiorstw branży mleczarskiej w woj. lubuskim. Badaniami objęto lata 1998-2001 oraz 2005 r. w przypadku producentów, a także rok 2001 i 2004 w odniesieniu do konsumentów. Zastosowano celowy dobór producentów wyrobów mleczarskich oraz losowy dobór ostatecznych odbiorców. Dane i informacje uzyskano za pomocą techniki wywiadu. (fragment tekstu)
Punktem odniesienia w artykule są badania przeprowadzone wśród 300 konsumentów i 8 przedsiębiorstw branży mleczarskiej w woj. lubuskim. Badaniami objęto lata 1998-2001 oraz 2005 r. w przypadku producentów, a także rok 2001 i 2004 w odniesieniu do konsumentów. Zastosowano celowy dobór producentów wyrobów mleczarskich oraz losowy dobór ostatecznych odbiorców. Dane i informacje uzyskano za pomocą techniki wywiadu. (fragment tekstu)
This article presents factors influencing the building up of competitiveness quality of dairy products according to the opinion of consumers and producers from Lubuskie province. It shows what the producers were doing in this area and presents some advice for the company of these food products in order to increase the competitiveness of their offer. (original abstract)
Rocznik
Strony
277--283
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
- Antonides G., Fred van Raaij W., Zachowanie konsumenta, Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
- Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, red. M.J. Stankiewicz, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania "Dom Organizatora", Toruń 1999.
- Marczak M., Wymiary jakości produkty, "Problemy Jakości" 2001, nr 7.
- Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1994.
- Schwalbe H., Marketing w małych i średnich firmach, Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa 1993.
- Wrzosek W., Przewaga konkurencyjna, "Marketing i Rynek" 1999, nr 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171530688