PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 tom 2 | 49--59
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa w jednostkach terytorialnych - od jednokierunkowego oddziaływania do interaktywnego dialogu

Warianty tytułu
Marketing Communication in Territorial Units - from One-Sided Impact to Interactive Dialogue
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany w otoczeniu jednostek terytorialnych, w tym zwłaszcza postęp technologiczny, sprawiły, że tradycyjne formy komunikacji marketingowej zostały wzbogacone o nowe funkcje, umożliwiające nawiązywanie dialogu oraz zachęcające odbiorców przekazu do dzielenia się wiedzą i pomysłami. Celem artykułu badawczego jest przedstawienie kierunków zmian w komunikacji marketingowej jednostek terytorialnych w kontekście stworzenia mieszkańcom możliwości współudziału w tym procesie. W artykule, na tle rozważań teoretycznych, zaprezentowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w marcu 2017 roku wśród 300 mieszkańców miasta Rzeszowa. Z badań wynika, że mieszkańcy ocenili na średnim poziomie swoje zaangażowanie w proces komunikacji marketingowej Rzeszowa, są oni jednak świadomi możliwości, jakie stwarza im miasto w tym zakresie. Wykonana analiza statystyczna wykazała spadek zainteresowania komunikacją marketingową wraz z wiekiem respondentów. (abstrakt oryginalny)
EN
The changes in the environment of territorial units, especially technological advances, have made traditional forms of marketing communication enriched with new functions, enabling dialogue and encouraging message recipients to share knowledge and ideas. The aim of this paper is to present the directions of changes in marketing communication of territorial units in the context of creating possibilities of inhabitants' participation in this process. In the article, based on theoretical deliberations, the results of a survey conducted in March 2017 among 300 inhabitants of the city of Rzeszow were presented. The research showed that residents rated their involvement in the marketing communication process at an average level in Rzeszow, yet they are aware of the opportunities that the city offers in this regard. Statistical analysis showed a decrease in interest in marketing communications along with age of respondents. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
49--59
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
autor
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Adamus Matuszyńska A., Austen A. (red.) (2011), Public relations w jednostce samorządu terytorialnego, C.H. Beck, Warszawa.
  • Anders-Morawska J., Rudolf W. (2015), Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Bezpieczne i otwarte miasta (2017), Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Warszawa.
  • Florek M. (2013), Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Kuźniar W., Szopiński W. (2016), The use of social media by local government units to communicate with stakeholders, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", nr 45.
  • Łopacińska K. (2014), Social media w zintegrowanej komunikacji marketingowej, "Marketing i Rynek", nr 12.
  • Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Rzeszowa (2017), http://bip.erzeszow.pl/władze-miasta/finanse/budzet [dostęp: 14.11.2017].
  • Szczerski K. (2005) Administracja publiczna w modelu zarządzania wielopasmowego, Centrum Europejskie Natolin, Warszawa.
  • Szromnik A. (2015), Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, edu-Libri, Kraków - Legionowo.
  • Urząd Miasta Rzeszowa (2014), Aktualizacja Strategii Marki Rzeszowa oraz Programu Promocji Miasta Rzeszowa na lata 2014-2020, Rzeszów.
  • Wiktor J.W. (2013), Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wise E., Hogenhaven C. (2008), User-Driven Innovation. Context and Cases in the Nordic Region, Nordic Innovation Centre, Oslo.
  • Zalewski A. (2005), Reformy sektora publicznego w duchu nowego zarządzania publicznego, (w:) Zalewski A. (red.) Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, SGH, Warszawa.
  • (www1) https://www.pb.pl/10-najlepszych-miast-do-mieszkania-w-polsce-774261 [dostęp: 14.11.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171531282

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.