PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 tom 2 | 139--149
Tytuł artykułu

Reklama natywna i jej implikacja dla konsumentów

Warianty tytułu
Native Advertising and Its Implication for Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka publikacji oscyluje wokół zagadnienia reklamy natywnej (artykułów natywnych), które od niedawna stają się coraz bardziej popularną formą przekazywania informacji konsumentom na rynku. Celem artykułu jest zbadanie odbioru reklamy natywnej oraz sponsorowanej wśród jej czytelników, a także jej wpływ na budowanie relacji z klientem. Omawiane zagadnienie zostało przedstawione w ujęciu teoretycznym, poruszono aspekt prawny reklamy natywnej oraz jej popularność na rynku. W artykule przedstawiono wyniki badań wtórnych oraz własnych (badania jakościowe) dotyczące postrzegania artykułów sponsorowanych i natywnych przez konsumentów na rynku. Artykuł ma charakter badawczy. (abstrakt oryginalny)
EN
The issue of publication oscillates around the issue of native ads which have recently become an increasingly popular form of informing consumers in the market. The purpose of this article was to examine the acceptance of native and sponsored ads among their readers and whether this reception could have an impact on customer relationship building. The issue was presented in theoretical terms, the legal aspect of native advertising and its popularity in the market were discussed. The article presents the results of secondary and own research (qualitative research) on the perception of sponsored and native articles by consumers in the market. The article is of the research nature. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
139--149
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Brzezicki D. (2015a), Reklama natywna to nie content marketing! Czy na pewno?, http://nowymarketing.pl/a/6393,reklama-natywna-to-nie-content-marketing-czy-na-pewno [dostęp: 09.11.2017].
  • Brzezicki D. (2015b), 5 przykładów pokazujących, że reklama natywna jest skuteczna, https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/130/5-przykladow-pokazujacych-ze-reklama-natywnajest-skuteczna [dostęp: 09.11.2017].
  • Brzezicki D. (2015c), Reklama natywna - po tym tekście zrozumiesz, czym jest, https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/133/reklama-natywna- -po-tym-teksciezrozumiesz-czym-jest [dostęp: 09.11.2017].
  • Ciechanek Ł. (2016), Content marketing a reklama natywna, https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/12/Przewodnik-po-reklamie-natywnej.pdf [dostęp: 15.11.2017].
  • Farnworth D. (2014), Reklama Natywna: 12 przykładów Native Advertising, https://sprawnymarketing.pl/reklama-natywna-12-przykladow-native-advertising/ [dostęp: 14.11.2017].
  • IAB (2013), The Native Advertising Playbook, http://www.iab.net/nativeadvertising [dostęp: 12.11.2017].
  • Kurzyk B. (2014), Potencjał wykorzystania reklamy natywnej dla celów budowy siły marki, "Marketing i Rynek", nr 11.
  • Mielcarz P. (2015), Lek na ślepotę banerową, Raport reklama natywna, http://pic.media.com.pl/pic/SKLEP/Do_pobrania/2015/Raport/Reklama_Natywna_MMP_2015_06.pdf [dostęp: 10.11.2017].
  • Nowak D. (2017), Reklama natywna - najważniejsze aspekty prawne, http://lookreatywni.pl/kategorie/prawo-reklamy/reklama-natywna-product-placement-radaetyki-reklama/ [dostęp: 10.11.2017].
  • Peszko K. (2014), Wybory reklamodawców w świetle badań- wiodące i tracące na popularności nośniki reklamowe, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 825.
  • Reklama natywna - historia i polskie przykłady (2016), https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-reklama-natywna-historia-i-polskie-przyklady [dostęp: 10.11.2017].
  • Reklama natywna (2017), https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/reklama-natywna [dostęp: 12.11.2017].
  • Rey J. (2012), Native advertising: media savior or just the new custom campaign?, " Advertising Age", Vol. 83(39).
  • Szymański Ł. (2016), Reklama natywna a display- która forma skuteczniej trafia do odbiorców, https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/12/Przewodnik-po-reklamie-natywnej.pdf [dostęp: 09.11.2017].
  • (www1) https://i.pinimg.com/originals/f7/e5/f8/f7e5f8a2d75ffe3046524975ea5b03f1.jpg [dostęp: 09.11.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171531438

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.