Czasopismo
2005
|
nr 1070, t. 2 Agrobiznes 2005 : zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 2
|
80--84
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Strategic Importance of Competitive Advantage Creation in Food Trade on the Example of the Chosen Large Food-Trading Companies - Analysis and Evaluation
Języki publikacji
Abstrakty
Wobec szybkiego rozwoju wielkich sieci handlowych oferujących podobne produkty żywnościowy niezbędnym warunkiem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej jest dostarczenie klientom atrakcyjniejszej niż konkurencja oferty i większych korzyści przy jednoczesnym bardzo szybkim i elastycznym dostosowaniu się do zmian zachodzących na rynku. (fragment tekstu)
Currently large food-trading companies are facing a difficult task of building permanent competitive advantage, as well as of adjusting their actions to needs and expectations of their clients. Due to quick development of large food-trading companies, in order to be successful one has to "stand out". In accordance with the dictum "stand out, or die" permanent lowering the unit cost without lowering quality, and creating a bond with ones' clients (and gaining new ones) by means of prices lower than competition, proves to be a successful strategy of gaining competitive advantage in food trade. (original abstract)
Rocznik
Strony
80--84
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
- Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowania, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 1998.
- Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Efektywność i warunki rozwoju handlu żywnością, red. E. Hościłowicz, K. Meredyk, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2002.
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171531526