PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. 114 | 37--49
Tytuł artykułu

Eliminacja luk kompetencyjnych jako podstawa kształtowania zespołów w organizacjach zarządzanych zgodnie z koncepcją lean management

Warianty tytułu
Elimination of Competenecens Gap as the Ground for Forming Teams in Organizations Managed in Accordance With the Lean Management Concept
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym założeniem organizacji zarządzanych zgodnie z koncepcją Lean Management jest unikanie wszelkiego marnotrawstwa. Stan taki można osiągnąć stymulując pracę zespołową. Budowanie i działanie autonomicznych i interdyscyplinarnych zespołów nastawione jest na osiąganie postawionych celów i wyzwań. Zespoły takie pozwalają na wykorzystanie potencjału poszczególnych jego członków a w konsekwencji uzupełnienie luk kompetencyjnych każdego z nich. Zatem luki kompetencyjne powinny stanowić podstawę kształtowania tychże zespołów.(abstrakt oryginalny)
EN
The basic premise of organizations managed according to the Lean Management concept is to avoid any waste. This can be achieved by stimulating teamwork, which often takes the form of teamwork. The development and operation of autonomous and interdisciplinary teams is geared towards achieving goals and challenges. Such teams allow the potential of individual members to be exploited and, consequently, to supplement the competence gaps of each member. At the same time, competence gaps are the basis for shaping these teams.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
  • TRW Polska
Bibliografia
  • 1. Amit R., Schoemaker P.J.H.: Strategic Assets and Organizational Rent. "Strategic Management Journal", No. 1 (14), 1993, p. 33-46.
  • 2. Bratnicki M.: Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii. Placet, Warszawa 2000, s. 13.
  • 3. Bugdol M., Jedynak P.: Współczesne systemy zarządzania. Jakość, bezpieczeństwo ryzyko. Wydawnictwo HELION, Katowice 2012, s. 57.
  • 4. Cialdini R.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2010, s. 86.
  • 5. Drucker P.F.: Menedżer skuteczny. Biblioteka Nowoczesności. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 1995.
  • 6. Drucker P.F.: Zarządzanie w czasach burzliwych. Nowe wyzwania - nowe horyzonty. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, "Czytelnik", Kraków 1995, s. 34.
  • 7. Hamel G., Prahalad C.K.: The Core Competence of the Corporation. "Harvard Business Review", May-June 1990, p. 82.
  • 8. Hirschfeld R.R., Jordan M.H., Feild H.S., Giles W.F., Armenakis A.A.: Becoming Team Players: Team Members' Mastery of teamwork Knowlegde as a Predictor of Team Task Proficiency and Observed Teamwork Effectivness, "Journal of Applied Psychology" 2006, nr 2, s. 467-474.
  • 9. Holstein-Beck M.: Menedżer poszukiwany. CIM, Warszawa 2001, s. 149.
  • 10. Kay J.: Podstawy sukcesu firmy. PWE, Warszawa 1996, s. 156-158.
  • 11. Kossowska M., Sołtysińska I.: Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • 12. Lichtarski J.: Praktyczny wymiar nauk o zarządzaniu, PWE, Warszawa 2015, s. 30.
  • 13. Palikot J., Obłój K.: Myśli o nowoczesnym biznesie, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk, 2005, s. 161.
  • 14. Penc J.: Leksykon biznesu. Placet, Warszawa 1997, s. 100.
  • 15. Robbins S.P., Judge T.A.: Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2012, s. 91.
  • 16. Skrzypek E.: Jakość i efektywność. UMCS, Lublin 2000, s. 190.
  • 17. Skurzyńska-Sikora U.: Doskonalenie kompetencji organizacji we współpracy z profesjonalnym doradcą, W: Organizacja i zarządzanie Nr 3(15), Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2011.
  • 18. Słownik Wyrazów Obcych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • 19. Szczepanik R.: Budowanie zespołu, wydawnictwo HELION, Gliwice 2013, s.16.
  • 20. Szpaderski A.: Postulat prakseologii jako teorii podstawowej dla nauk organizacji i zarządzania. Przykłady zastosowań. "Organizacja i Kierowanie", nr 2, 2006, s. 14-15.
  • 21. Twarowski B.: Wpływ luki kompetencyjnej na osiąganie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, [w:] Sitko-Lutek A. (red.): Polskie firmy wobec globalizacji. Luka kompetencyjna. PWN, Warszawa 2007, s. 71.
  • 22. Whiddett S., Hollyforde S. (2003), Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • 23. Wiatrowski Z.: Edukacja ogólnotechniczna i informatyczna w warunkach cywilizacyjnych pierwszego dwudziestolecia XX wieku. [w:] Kajdasz-Aouil M., Michalski A. (red.): Edukacja techniczna i informatyczna. Poglądy, wyzwania i możliwości, Bydgoszcz 2003.
  • 24. Żuk A.: Luka kompetencyjna w procesie tworzenia i implementacji strategii przedsiębiorstwa, [w:] Sitko-Lutek A. (red.): Polskie firmy wobec globalizacji. Luka kompetencyjna. PWN, Warszawa 2007, s. 60.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171531728

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.