PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. 114 | 89--98
Tytuł artykułu

Strategie rozwoju systemów rejestracji pacjentów w gabinetach medycznych w oparciu o dostępne technologie teleinformatyczne

Warianty tytułu
Strategy of Development of Patients Registration Systems at Doctor's Offices Based on Available Communication Technologies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Systemy teleinformatyczne są wykorzystywane w praktycznie każdej dziedzinie ludzkiego życia i stanowią integralną oraz nierozerwalną część społeczeństwa cyfrowego. W artykule dokonano analizy istniejących rozwiązań systemów teleinformatycznych stosowanych w gabinetach lekarskich, a także przedstawiono strategie ewolucyjnego rozwoju funkcjonalności systemów rejestracji pacjentów. Zaprezentowano również ideę rozwoju systemów inspirowaną rozwiązaniami funkcjonującymi w innych gałęziach nauki, a nie zaimplementowanych w branży usług medycznych.(abstrakt oryginalny)
EN
IT systems are used in every single part of people's lives and they are an inherent part of digital society. In the paper the existing solutions of IT systems used at doctors' offices were analysed; also strategies of evolutional development in patients registration systems functionality have been presented. There has been also presented an idea inspired by solutions functioning in other branches of science but not implemented in the branch of medical services.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
89--98
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Politechnika Wrocławska
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • 1. Baza wiedzy istshare.eu: Technologie informacyjno-komunikacyjne, https://www.istshare.eu/ict-technologie-informacyjno-komunikacyjne.html [dostęp w dniu 19.08.2017].
  • 2. Biniek Z.: Informatyka w zarządzaniu. Vizja Press&IT, Warszawa 2009.
  • 3. Departament Polityki Zdrowotnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego: Strategia Polityki Zdrowotnej dla Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
  • 4. http://www.strategiazdrowia.lodzkie.pl/files/file_16/STRATEGIA-POLITYKIZDROWOTNEJ- DLA-WOJEWODZTWA-LODZKIEGO-NA-LATA-2014-2020.pdf (dostęp w dniu 14.08.2017).
  • 5. Goliński J., Kobyliński A., Sobczak A.: Technologie informatyczne w administracji publicznej i służbie zdrowia. Szkoła Główna Handlowa, Seria: Monografie i Opracowania nr 569, Warszawa 2010.
  • 6. Jelonek D., Chluski A.: Możliwości wykorzystania systemów CRM w zakładach opieki zdrowotnej. Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2016.
  • 7. Portal StrategieiBiznes.pl: Potencjał wzrostu sektora ICT w Polsce w perspektywie do 10 lat, http://strategieibiznes.pl/artykuly/it/potencjal-wzrostu-sektora-ict-w-polsce-wperspektywie -do-10-lat/, [dostęp w dniu19.08.2017].
  • 8. Rogoziński K.: Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej. PWN, Warszawa 2008.
  • 9. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 lipca 2017 r. w sprawie minimalnej funkcjonalności dla systemów teleinformatycznych umożliwiających realizację usług związanych z prowadzeniem przez świadczeniodawców list oczekujących na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej (Dziennik Ustaw z 2017r., poz. 1404).
  • 10. Zieliński S. (red.): Inteligentne systemy w zarządzaniu. PWN, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171531836

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.