PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 9 | 71--89
Tytuł artykułu

Problemy przy komercjalizacji innowacji w krajach członkowskich Unii Europejskiej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Problems in the Commercialisation of Innovations in the Member Countries of the European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest porównanie wyników badań dotyczących problemów związanych z komercjalizacją innowacji w przedsiębiorstwach funkcjonujących w krajach członkowskich Unii Europejskiej (UE). W analizie wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych w lutym 2015 i 2016 r. przez Kantar TNS Political & Social, w których wskazano 10 głównych problemów utrudniających komercjalizację innowacyjnych towarów lub usług, przy czym ich występowanie było zróżnicowane pod względem częstości i zasięgu. Badanie ujawniło powszechność pojawiania się określonych utrudnień, które uznano za główne problemy przy komercjalizacji innowacji. Do tych utrudnień należy m.in. brak środków finansowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to compare the results of research on problems related to the commercialisation of innovations in enterprises operating in the European Union (EU) member countries. The analysis was based on the results of research conducted in February 2015 and 2016 by Kantar TNS Political & Social, which identified 10 major problems hindering the commercialisation of innovative goods and services, with their prevalence varying in frequency and scope. The research revealed the commonness of specific obstacles that were identified as the major problems in the commercialisation of innovations. These hindrances included, i.a., a lack of financial resources. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
71--89
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, emerytowany pracownik naukowo-dydaktyczny
Bibliografia
  • Aarikka-Stenroos, L., Sandberg, B., Lehtimaki, T. (2014). Networks for the commercialization of innovations: A review of how divergent Network actors contribute. Industrial Marketing Management, 43(3), 365-381. DOI: 10.1016./j.indmarman.2013.12.005.
  • Baruk, J. (2014). Wspomaganie działalności innowacyjnej wiedzą. W: A. Stabryła, T. Małkus (red.), Strategie zarządzania organizacjami w społeczeństwie informacyjnym (s. 233-244). Kraków: Mfiles.pl.
  • Baruk, J. (2015). Zarządzanie działalnością innowacyjną w organizacjach naukowych i badawczo-rozwojowych. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, 17(3) 121-145.
  • Baruk, J. (2017). Wybrane aspekty wdrażania i komercjalizacji innowacji marketingowych. Marketing i Rynek, (2), 2-14.
  • Chiesa, V., Frattini, F. (2011). Commercializing Technological Innovation: Learning from Failures in High-Tech Markets. The Journal of Product Innovation Management, 28(4), 437-454. DOI: 10.1111/j.1540-5885.2011.00818.X.
  • European Commission. (2014). The Role of Public suport In The commercialisation of Innovations. Flash Eurobarometer 394. Report. DOI: 10.2769/128.
  • European Commission. (2015). Innobarometer 2015 - The Innovation Trends at EU Enterprises. Flash Eurobarometer 415 - TNS Political & Social. Report. DOI: 10.2873/001395.
  • European Commission. (2016). Innobarometer 2016 - EU business innovation trends. Flash Eurobarometer 433. Report. DOI: 10.2873/791491.
  • Golovanova, N., Bekaeva, A. (2017). Problems and risks of commercialization of innovations in the Russian Economy. Business Management, 20(2), 28-37.
  • Lee, S. M., Olson, D. L., Trimi, A. (2012). Co-innovation: convergenomics, collaboration, and co-creation for organizational values. Management Decision, 50(5), 817-831. DOI: 10.1108/ /00251741211227528.
  • Pilitowski, B. (2010). System komercjalizacji nowoczesnych technologii. Pobrano z: http://www.uwb.edu.pl/pliki/System%20komercjalizacji%20nowoczesnych%20technologii%20dla% 20GPNT.pdf.
  • Wawrzynowicz, J., Gabriel, P., Krzewiński, Z. (2014). Modele komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań w województwie pomorskim. Pobrano z: https://klastry.pomorskie.eu/multimedia/ebook_pdf /719e8ed4fba1890076a4f9afdf81 e836d120612d5606e282c076d902c414a3c9.pdf.
  • Zalewska-Traczyk, M. (2015). Modele komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań - aspekt własności intelektualnej. Pobrano z: http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2015/T2/t2_0213.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171531898

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.